البرز مستعد وقوع ۳۱ حادثه طبیعی است

کرج (پانا) - استاندار البرز گفت: البرز مستعد وقوع ۳۱ حادثه طبیعی است که برای مقابله با آن مدیران باید آموزش های لازم را دیده باشند.

کد مطلب: ۸۱۹۳۱۷
لینک کوتاه کپی شد
البرز مستعد وقوع ۳۱ حادثه طبیعی است

محمدعلی نجفی در کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های البرز که صبح یکشنبه در محل دانشکده پردیس کشاورزی برگزار شد با بیان اینکه از چنین کارگاهی باید حداکثر بهره برداری در راستای مدیریت و مواجهه با بحران صورت گیرد افزود: این کارگاه در جهت آمادگی برای مقابله با بحران است چراکه کشور ما کانون بسیاری از بحران های طبیعی است.

وی ادامه داد: البرز از ۴۱ حادثه طبیعی مستعد ۳۱ حادثه است و موضوع زلزله های پی در پی و بحران های ناشی از کم آبی و... می تواند در صورت عدم پیشگیری، بحران ساز باشد.

نجفی گفت: در حوادث و بحران ها پیشگیری و آمادگی برای مدیریت بحران از اهمیت بالایی برخوردار است و پس از آن در نهایت بازسازی و بهسازی در دستور کار قرار می گیرد که روند مطلوب مقاوم سازی برای پیشگیری از حوادث بعدی سرنوشت ساز است.

وی افزود: باید شرایطی فراهم شود که اگر اتفاقات حادث می شود کمترین آسیب جانی و مالی را داشته باشد.

استاندار البرز اضافه کرد: در زلزله های اخیر بناهای مقاوم سازی و بازسازی شده آسیب ها را کاهش داد از این رو چنین فرایندی بعد از وقوع حوادث باید به بهترین نحو ممکن دنبال شود.

وی با اشاره به ضرورت تجهیز برای مقابله و پیشگیری از بحران گفت: در زلزله رودبار و بم تجارب فراوانی وجود داشت که باید از آنها درس گرفت.

نجفی با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر و تصمیمات بموقع مردم و مسئولان در بحران ها افزود: در حوادث و بحران های بزرگ گاهی مدیران با چالش های متعددی مواجه می شوند که اگر از پیش آمادگی لازم را نداشته باشند، آسیب ها بیشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث مقابله باید آمادگی برخورد با بحران های مختلف را داشته باشیم و به طور قطع در این کارگاه چنین امری پیش بینی شده است.

استاندار البرز گفت: توان فکری و اندیشه در بحران ها و آمادگی و مقابله، محور اصلی آموزش در این کارگاه محسوب می شود.

وی افزود: به طور قطع مدیران باید با جدیت و انگیزه مضاعفی در این کارگاه آموزشی حضور داشته باشند.

نجفی ادامه داد: به طور قطع مشکلات و ضعف هایی در بخش امکانات و تجهیزات وجود دارد ولی عزم و تجربه مدیران در این راستا بسیار تعیین کننده است.

وی گفت: استان البرز باید برای مدیریت بحران های طبیعی مهیا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار