رئیس سازمان نوسازی مدارس اعلام کرد: صنعتی سازی مدارس سبز در اولویت‌های کاری سال ۹۷

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس با تاکید بر مکان‌یابی مدارس بر تسریع روند ساخت مدارس سبز در مناطق نیازمند طی امسال خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۹۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان نوسازی مدارس اعلام کرد: صنعتی سازی مدارس سبز در اولویت‌های کاری سال ۹۷

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر در بازدید از فضا‌های آموزشی شهرستان‌های خواف و رشتخوار و در مراسم بزرگداشت مقام معلم در شهرستان خواف با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های آموزشی کشور گفت: از ۱۰۵ هزار مدرسه فعال در کشور حدود ۵۰ درصد آن جمعیت دانش آموزی زیر ۴۵ نفر دارند.

وی افزود: سرانه استاندارد فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش آموز ۸/۴ مترمربع است، اما میانگین کشوری هم اکنون به ازای هر دانش آموز ۵/۱۷ مترمربع است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با تاکید بر اهمیت نگهداری مدارس بیان کرد: هم اکنون ۳۰ درصد فضا‌های آموزشی کشور نیازمند تخریب و بازسازی یا مقاوم سازی هستند و اگر به نگهداری مدارس موجود هم توجه ویژه‌ای نشود با کمبود فضای آموزشی ایمن و استاندارد مواجه می‌شویم.

رخشانی‌مهر با تاکید بر اهمیت مکان‌یابی مدارس تصریح کرد: بر اساس سند زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری باید بتوانیم بگوئیم در ۵۰ سال آینده کجا و چه نوع مدرسه‌ای نیاز داریم؛ اینکه بدانیم به دلیل نبود امکان جابجایی دانش آموزان مدارس شبانه روزی نیازمندیم یا به دلیل پراکندگی مکانی نیاز به مجتمع سازی فضای آموزشی داریم بسیار مهم است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مسئله محیط زیست، احداث و توسعه مدارس سبز را از جمله برنامه‌های اولویت دار این سازمان در سال ۹۷ عنوان کرد و در عین حال به صنعتی سازی مدارس به منظور تسریع در روند احداث در مناطق نیازمند تاکید کرد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان با قدردانی از مقام شامخ معلم یادآور شد: ما هر چه داریم از معلمان و آموزگاران خود داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار