در حاشیه کارگاه استاندارد سازی معابر شهری مطرح شد؛

نامناسب بودن پیاده راه های کرج برای توانیاب ها و افراد نابینا

کرج (پانا) - کارگاه استاندارد سازی معابر شهری با حضور اساتیدی از کشور ژاپنی و کارشناسان شهرداری کرج در باشگاه میلاد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۹۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
نامناسب بودن پیاده راه های کرج برای توانیاب ها و افراد نابینا

این فرد نابینا افزود: خطوط بریلی که در سطح شهر وجود دارد برای استفاده افراد کم بینا تا حدودی قابل تشخیص است اما استفاده افراد نابینا را با مشکل روبرو می کند، موزاییک هایی که در این طرح مورد استفاده قرار گرفته اند اگر برجسته تر باشند بهتر است، خطوط بریل نیز اگر برجسته تر باشد افراد نابینا می توانند به تنهایی در شهر تردد کنند.

به گفته این فرد؛ موزاییک هایی که توسط استاندارد ایزو طراحی شده اند کاملا قابل تشخیص هستند.

حمید پاشایی یکی از توانیاب هایی که در گروه b به بررسی از مسیر پیاده راه ها پرداخت، گفت: اکثر پیاده روهای کرج ایرادهای اساسی دارند به طوری که کم توان ها به هیچ عنوان نمی توانند از پیاده راه ها برای تردد استفاده کنند و به همین دلیل به ناچار وارد خیابان می شوند که همین امر باعث بروز مشکلاتی برای آنان می شود.

وی با اشاره به استاندارد نبودن دو رمپ ویژه کم توان ها در ورودی شهرداری کرج، گفت: شهرداری با ایجاد بالابر توانسته استاندارد نبودن این دو رمپ را رفع و دسترسی معلولان را آسان تر کند. البته اعتقاد دارم تنها ایجاد رمپ مهم نیست بلکه در نظر گرفتن سرویس های بهداشتی برای کم توان ها از موضوعات مهم دیگری است که باید به آن توجه ای ویژه شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار