سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:

معلم مهمترین عامل بالندگی جامعه است

کرمان(پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در مراسم بزرگ و نمادین "سپاس معلم" در هنرستان محمود سخایی ناحیه یک کرمان، گفت: معلم مهمترین عامل بالندگی جامعه است.

کد مطلب: ۸۱۹۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
معلم مهمترین عامل بالندگی جامعه است

حمیدرضا دعاگویی در این مراسم با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، گفت: نقش کلیدی و تاثیر گذار آموزش و پرورش در توسعه جامعه برکسی پوشیده نیست.

وی افزود: آموزش و پرورش نقش فرهنگ سازی و گفتمان سازی را ایفا میکند که مهمترین رسالت دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت است.

دعاگویی یکی دیگر از اهداف و رسالت های آموزش و پرورش را تربیت انسانی که بتواند در جامعه ایران اسلامی به خوبی بدرخشد عنوان وخاطر نشان کرد: مدرسه کانون اصلی برای رسیدن جامعه اسلامی به اهدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی حفظ عزت و منزلت معلمان را یکی از وظایف آحاد مردم و مسئولان عنوان کرد و افزود: معلم به عنوان یک سرمایه اجتماعی در صدر اعتماد عمومی جامعه قرار دارد و باید احترام و حفظ عزت و منزلت معلم در جامعه مورد توجه همگان قرار گیرد.

دعاگویی با اشاره به تحصیل بالغ بر ۶۰۰ هزار دانش آموز و بیش از ۴۵هزار فرهنگی فرهیخته در استان کرمان، گفت: اگر جایگاه معلم در جامعه توسط مردم حفظ شود و آموزش و پرورش توسط مسئولین و آحاد مردم در راس امور قرار گیرد، نتیجه آن توسعه همه جانبه جامعه اسلامی خواهد بود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود تحقق شعار سال ۹۷ که از سوی مقام معظم رهبری بنام "حمایت از کالای ایرانی" نام گذاری شده است را مستلزم توسعه و تجهیز هنرستان های فنی و حرفه ای دانست و بر این امر تاکید کرد.

وی به رشد ۱۱ درصدی جذب دانش آموزان در هنرستان های فنی و حرفه ای در استان کرمان اشاره کرد و اظهار داشت: خاستگاه تحقق فرهنگ کار، تولید، خودباوری، خود اتکایی و استقلال کشور در اقتصاد، هنرستان های فنی و حرفه ای هستند.

دعاگویی در ادامه گفت: باید روحیه کار، تلاش، خودباوری و تکیه به توان داخلی را در دانش آموزان افزایش دهیم تا بتوانیم به اهدافی که در اسناد بالادستی آموزش و پرورش ترسیم شده است، دست پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار