معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد: ورود کاروان اتوبوسی سفیران گردشگری تبریز به سیرجان

کرمان (پانا) - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از ورود کاروان اتوبوسی سفیران گردشگری تبریز در شب گذشته به شهر جهانی گلیم شیریکی‌پیچ (سیرجان) خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۹۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان خبر داد: ورود کاروان اتوبوسی سفیران گردشگری تبریز به سیرجان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از ورود کاروان اتوبوسی سفیران گردشگری تبریز در شب گذشته به شهر جهانی گلیم شیریکی‌پیچ (سیرجان) خبر داد.

"محمدحسین تجلی" با اشاره به اینکه شهر تبریز در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شد، گفت: پس از اعلام این موضوع استان تبریز برنامه ریزیهایی را در جهت معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری این استان در دستور کار قرار داد و اکنون کاروان اتوبوسی متشکل از هنرمندان صنایع دستی و گروه‌های هنری تبریز و دیگر شهرستان‌های آذربایجان شرقی در ۱۷ استان کشور به اجرا برنامه می پردازند.

وی بیان کرد: این کاروان به معرفی شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی می‌پردازد و همچنین هنرمندان صنایع دستی این کاروان به صورت سیار صنایع دستی آذربایجان و تبریز را عرضه و به نمایش می گذارند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: این کاروان از ۱۳ اتوبوس تشکیل شده است که ۷۲ نفر در این کاروان حضور دارند .

وی ادامه داد: ۱۱ اتوبوس این کاروان در قالب کارگاه‌ تولید زنده و همچنین بازارچه‌ سیار صنایع دستی برنامه ریزی شده است که در هر شهرستان علاوه بر اجرای برنامه‌های هنری، به فروش صنایع دستی هم می پردازند.

تجلی با بیان اینکه شهرستان سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم شیریکی پیچ به ثبت یونسکو رسیده است، تصریح کرد: اکثر هنرمندان این کاروان از هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی شمال غرب کشور هستند که برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور این کاروان جهت آشنایی با ظرفیت های صنایع دستی به خصوص گلیم شیریکی پیچ شهر سیرجان فراهم امده است.

وی آشنایی هنرمندان شمال غربی کشور با صنایع دستی شهر سیرجان مخصوصا گلیم شیریکی‌پیچ را از اهداف این برنامه دانست و بیان کرد: بازدید از آثار تاریخی، فرهنگی و گردشگری و همچنین منطقه ویژه اقتصادی سیرجان از دیگر برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان برای این کاروان گردشگری می‌باشد.

تجلی از اجرای برنامه هنرمندان کاروان گردشگری تبریز در یکی از پارک‌های سیرجان خبر داد و عنوان کرد: کاروان اتوبوسی گردشگری تبریز وارد شهرستان سیرجان شد و به سمت استان یزد حرکت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار