مطهری: پیشنهاد می‌کنم طائب وزیر اطلاعات شود

تهران (پانا) - نائب‌رئیس دوم مجلس در اظهارات خود در صحن علنی مجلس با انتقاد از وجود دوگانگی درسیستم اطلاعاتی کشور پیشنهاد کرد یا رئیس سازمان اطلاعات سپاه وزیر اطلاعات شود یا اینکه اختیارات این ارگان مانند گذشته منحصر در امور داخلی سپاه و گروه‌های مخالف مسلح شود.

کد مطلب: ۸۱۹۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مطهری: پیشنهاد می‌کنم طائب وزیر اطلاعات شود

علی مطهری در نطق میان‌دستور خود که در هفته بزرگداشت مقام معلم و سالگرد ترور شهید مطهری ایراد شد، ضمن تأکید بر لزوم گسترش افکار استاد شهید مرتضی مطهری در میان دانشجویان و دانش‌آموزان به وضع کنونی کشور اشاره و اظهار کرد: «کشور امروز به دلیل خباثت‌های آمریکا و کشور جعلی اسرائیل در شرایط سختی قرار گرفته است. آنها می‌خواهند ما از آرمان آزادی و دفاع از فلسطین دست برداریم که البته پاسخ ما این است که هیات منا الذلة.»

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: «در شرایط کنونی ضرورت اتحاد میان مردم و وحدت ملی به مراتب بیشتر از پیش شده است که امام (ره) نیز همواره همه اقشار را به وحدت کلمه فرا می‌خواند.»

فرزند شهید مطهری با اشاره به بهانه‌جویی‌های ایالات متحده در خصوص قدرت موشکی و دفاعی کشورمان بیان کرد: «آیا ایالات متحده آمریکا اجازه می‌دهد که ایران در‌باره توان موشکی‌اش تصمیم‌گیری کند؟»

نائب‌رئیس مجلس تصریح کرد: «اگر آمریکا امروز از برجام خارج شود با چه اعتباری می‌خواهد با کره شمالی مذاکره کند؟ این بازی برای ایران دو سر بُرد است‌.»

مطهری در ادامه اظهارات خود از حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، خواست که وضع کنونی کشور را با زبان ساده برای مردم تشریح کند چرا که در آن صورت مردم آن را قبول خواهند کرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بار دیگر با تأکید بر لزوم تقویت وحدت ملی در کشورمان اظهار کرد: «برای تقویت وحدت ملی لازم است به مسئله حصر خانگی خاتمه داده شود.»

وی ادامه داد: «متاسفانه دادستان تهران موضوع وعده رفع حصر تا پایان سال 96 را تکذیب کرد. بهتر بود ایشان قبل از این اظهارنظر از مقامات مافوق خود سوال می‌کرد. اصولا دادستان‌ها نباید در هر موضوعی وارد شوند.»

مطهری در ادامه به مسئله ورود دادستان کل کشور به موضوع شورای شهر و انتخاب شهردار تهران اشاره کرد و گفت:‌ «ورود دادستان کل کشور به مسئله شورای شهرتهران موجب وهن جمهوری اسلامی شد؛ همین طور برخی اقدامات دادستان مشهد نیز این نتیجه را داشت. البته از دادستانی که اختیارات خود را تنها یک بند انگشت از خدا کمتر می‌داند این اقدامات طبیعی است‌.»

نماینده تهران در ادامه تصریح کرد: «ما‌یه خوشبختی است که دادستان تهران اعلام کرد پرونده دادستان سابق درباره قتل زهرا کاظمی همچنان مفتوح و لازم است نتیجه این پرونده که موجب قطع رابطه کانادا با ایران شد و همان ابتدا باید از طرف کشورمان به عذرخواهی و مجازات مجرم ختم می‌شد سریعتر به اطلاع مردم برسد.»

مطهری در ادامه در خصوص فیلتر تلگرام نیز تصریح کرد: «بهتر بود فیلتر تلگرام از مسیر قانونی انجام می‌شد. قانون کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه را که دارای 13 عضو از نهادهای مربوطه است، مسئول این کار قرار داده نه قوه قضائیه.»

او با اشاره به اختیارات و وظایف روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری تصریح کرد: «روحانی به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی درباره مسئله فیلتر تلگرام می‌توانست به قوه قضائیه اخطار قانون اساسی بدهد و باید اقتدار لازم را در اجرای اصل 113 قانون اساسی از خود نشان دهد. کنایه زدن به این و آن نشانه ضعف است. مردم انتظار صراحت و در میان گذشتن مسائل با خود را دارند.»

عضو فراکسیون امید بیان کرد: «اگر حکم حکومتی در کار بوده لازم است با ذکر دلایل اعلام شود و البته مردم نیز این مسئله را می‌پذیرند چرا که رهبر خود را انسانی عادل می‌دانند.»

نائب‌رئیس مجلس در ادامه به مسئله دوگانگی در اطلاعات کشورمان اشاره و یادآور شد: «دوگانگی در اطلاعات کشور خطری است که کیان جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند، این مسئله که در خصوص بازداشتی‌های محیط زیست نمود پیدا کرد برای همگان قابل رویت بود‌.»

وی یادآور شد: «وزارت اطلاعات جاسوس بودن بازداشتی‌ها را تأیید نمی‌کند و در موارد دیگر نیز وحدت نظر و وحدت رویه وجود ندارد که این قبیل مسائل به صلاح کشور نیست.»

نماینده تهران در خاتمه در پیشنهادی به مسئولان عالی رتبه کشور گفت:‌ «پیشنهاد می‌کنم جناب آقای حسین طائب (رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به عنوان وزیر اطلاعات معرفی شود یا اینکه وظایف و اختیارات اطلاعات سپاه مانند گذشته منحصر در امور داخلی سپاه و گروه‌های مخالف مسلح شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار