جانسون برای مذاکره درباره برجام به واشنگتن می‌رود

تهران (پانا) - بوریس جانسون، وزیر امور خارجه بریتانیا به منظور متقاعد کردن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای خارج نشدن از توافق هسته‌ای به آمریکا سفر می‌کند.

کد مطلب: ۸۱۹۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
جانسون برای مذاکره درباره برجام به واشنگتن می‌رود

به گزارش گاردین، وزیر امور خارجه بریتانیا امروز (یکشنبه 16 اردیبهشت) برای گفت‌و‌گو با مقام‌های دولت آمریکا از جمله مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری این کشور سفری دو روزه به واشنگتن خواهد داشت.

او همچنین جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ و همچنین رهبران کلیدی سیاست خارجی در کنگره آمریکا را ملاقات خواهد کرد.

انتظار می‌رود بوریس جانسون علاوه بر موضوع ایران تا پیش از دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی درباره موضوع کره شمالی و همچنین سوریه نیز مذاکره داشته باشد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا متحدان اروپایی خود را تهدید به خروج از برجام کرده است. ایران متعهد به برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز بوده است‌. با این وجود، ترامپ منتقد سرسخت توافق است و در ماه ژانویه (بهمن) ضرب الاجلی را تعیین کرد که در صورت رفع نشدن نواقص این توافق، آمریکا از آن خارج خواهد شد.

اتحادیه اروپا می‌گوید که توافق کار می‌کند و باید آن را حفظ کرد.

بوریس جانسون پیش از سفر به واشنگتن گفت: «بریتانیا و آمریکا در بسیاری از چالش‌های دنیا در حال حرکت هستند. ما اخیرا با مسئولیت شدید در مقابل اسد و تلاش بی‌نظیر کره شمالی مواجه هستیم.»

او همچنین مدعی شد که آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا باید نسبت به فعالیت‌های ایران در منطقه در همکاری با حوثی‌ها‌، حزب‌الله و ... اطمینان حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار