مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد

کاهش 35 درصدی حوادث ناشی از کارهای ساختمانی در سیستان و بلوچستان

زاهدان(پانا)- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در سال 96 نسبت به سال 95، در حوزه کارهای ساختمانی کاهش 35 درصدی حوادث را در این استان شاهد بودیم.

کد مطلب: ۸۱۹۱۶۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 35 درصدی حوادث ناشی از کارهای ساختمانی در سیستان و بلوچستان

به گزارش فارس، مهرداد جهاندیده اظهار کرد: همکاری مستمر و انجام اقدامات مشترک با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از طریق برگزاری دوره های آموزشی ایمنی و بازرسی های هدفمند از جمله دلایل کاهش آمار حوادث ناشی از کار در کارهای ساختمانی بوده است.

وی گفت: در سال گذشته نیز با هدف صیانت از اشتغال موجود و پایداری مشاغل، با استفاده از ظرفیت کارگروه تخصصی اشتغال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از 28 واحد کارگری با تعداد هزار و 422 کارگر حمایت و پشتیبانی صورت گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از کاهش 6 درصدی تعداد شکایات وارده به مراجع حل اختلاف کار در سال گذشته نسبت به سال 95 هم خبر داد و افزود: از مجموع 3 هزار پرونده تشکیل شده در این مراجع، 2 هزار و 571 پرونده منجر به صدور رای شد.

جهاندیده همچنین گفت: از مجموع کل آرای صادره در مراجع حل اختلاف کار، حدود 35 درصد آرا بصورت سازشی صادر شده است.

وی با اشاره به تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان بیان کرد: در سال 96، 673 نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می کردند که 156 مقرری بگیر با هدف توانمندسازی برای ایجاد زمینه اشتغال مجدد، از آموزش های فنی و حرفه ای برخوردار شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار