۳۶۰۰ تن انواع ماهی گرمابی از دریاچه پشت سد ارس صید شد

ارومیه (پانا) - مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: در فصل صید منتهی به پایان فروردین سال جاری بیش از سه هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهی گرمابی از دریاچه پشت سد ارس صید شد.

کد مطلب: ۸۱۹۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
۳۶۰۰ تن انواع ماهی گرمابی از دریاچه پشت سد ارس صید شد

معصوم فصیح مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اعلام اینکه میزان صید انواع ماهی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد رشد داشته است، افزود: این مقدار صید شامل ۱۳ گونه انواع ماهی از جمله کپور، فیتو فاک، امور، بیک هد، زردپر، سیم، ماش، سوف و کاراس است.

وی با اشاره به فعالیت تعاونی های صید در این منطقه، گفت: ۳۸۶ نفر در قالب ۲ تعاونی صید و صیادی در زمان فصل صید در دریاچه پشت سد ارس فعالیت می کنند.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ریزی برای رهاسازی سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه گونه کپور در دریاچه پشت سد ارس، اظهار کرد: این مقدار قطعه ماهی در آبان ماه سال جاری رهاسازی می شود.

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی افزود: در سال گذشته نیز سه میلیون قطعه انواع ماهی با وزن پنج تا ۱۰ گرم در این منطقه رهاسازی شده بود.

وی با بیان اینکه رهاسازی بچه ماهیان به صورت رایگان از طرف دولت جهت حفظ ذخایر آبزیان و اشتغال پایدار اعضای تعاونی ها انجام می شود، بیان کرد: در صورت نیاز تعاونی ها تسهیلات کم بهره بانکی به متقاضیان اعطا می شود.

فصیح تاکید کرد: دریاچه پشت سد ارس تنها منبع تولید و صید گونه با ارزش شاه میگوی آب های شیرین در کشور است که سالانه افزون بر ۲۵۰ تن از این گونه با ارزش به صورت زنده به کشورهای اروپایی صادر می شود.

دریاچه پشت سد ارس با ۱۵ هزار هکتار وسعت بزرگترین دریاچه پشت سد در ایران است که به صورت مشترک با جمهوری آذربایجان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار