مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد: ایدز بیماری چندجانبه ایست که در آن ابعاد اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی درگیر است

یزد (پانا) - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد با اشاره به اینکه بیماری اچ آی وی با جنبه های مختلف اجتماعی و اقتصادی روبه رو است،گفت: رویکرد فرهنگی و جامعه پذیری آموزشی نسبت به بیماری اچ آی وی زمینه سازی شود.

کد مطلب: ۸۱۹۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد: ایدز بیماری چندجانبه ایست که در آن ابعاد اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی درگیر است

اولین جلسه گروه استانی نظارت بر اجرای چهارمین برنامه ملی استراتژیک کنترل عفونت اچ آی وی (SIP استانی) در سالجاری با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد و اعضای این گروه در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در این جلسه اظهار داشت:باید به سمت برنامه ریزی منسجم و واحد در اغلب مولفه های اجتماعی از جمله پیشگیری و کنترل بیماری اچ آی وی حرکت کنیم تا از موازی کاری و عدم بازدهی موثر فاصله گرفته و به سمت اثرگذاری بیشتر برنامه ریزی و اقدامات مناسب را اجرائی نمائیم.
« فخرالسادات خامسی» افزود:ایدز بیماری چندجانبه ای است که در آن ابعاد اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی درگیر می باشند و گاهی تنها بعد درمانی آن بیشتر مورد توجه قرار می گیرد،بر این مبنا ضروریست با رویکرد فرهنگی و جامعه پذیری آموزشی به سایر ابعاد ناشی از این بیماری نیز پرداخته شود.
خامسی بیان کرد:نگرانی ما در موضوع پیشگیرانه این بیماری از آثار منفی رشد آن در آینده می باشد که باید مدل ها و روش های موفق دنیا را در این زمینه شناسایی و برای کنترل این موضوع متناسب با دانش روز و پذیرش جامعه حرکت کنیم.
وی خاطرنشان کرد:جلسات گروه استانی نظارت بر اجرای چهارمین برنامه استراتژیک کنترل " عفونت اچ آی وی " استان باید به سمت جلسات هم اندیشی،نظرخواهی و اتاق فکر هدایت شود تا علاوه بر بررسی گزارش ها و اقدامات انجام شده بتوان نظرات علمی،ظرفیت های نخبگان و تجربه های موفق را نیز مورد بحث قرار داده و در مسیر اجرا به کار گرفت.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت:شناسایی این بیماری در بخش های مختلف و گروه های سنی متنوع یکی از اولویت های مهم برای کنترل شیوع آن می باشد که بر این اساس تمام دستگاه های موثر در این زمینه توان،پیشنهادات و برنامه های خود را برای پیشبرد هر چه بهتر این هدف به دبیرخانه گروه ارائه نمایند.
گفتنی است در این جلسه گزارش اقدامات و برنامه های انجام شده در زمینه پیشگیری از ایدز در سال 96 مطرح و ضرورت ها و برنامه های پیش رو مورد تبادل نظر و برنامه ریزی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار