در گفت و گو با پانا

مدیر شرکت فیدیبو: مسافران متروی تهران با دستگاه فیدیباکس کتابهای رایگان می گیرند

تهران (پانا) - یکی از مدیران شرکت فیدیبو معتقد است، با استفاده از دستگاه‌های فیدیباکس موجود در ایستگاه‌های متروی تهران می‌توان مسیر سفر را با مطالعه رایگان یک کتاب به ساعتی پربار تبدیل کرد.

کد مطلب: ۸۱۹۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر شرکت فیدیبو:  مسافران متروی تهران با دستگاه فیدیباکس کتابهای رایگان می گیرند

اگر جزو مسافران همیشگی متروی تهران باشید، احتمالا از کنار دستگاه‌های فیدیباکس عبور کرده‌اید؛ دستگاه‌هایی که تنها با اسکن یک بارکد از گوشی هوشمندتان، شما را به مطالعه کتابی خوب طی این سفر زیرزمینی میهمان می‌کند.

محمد قربانعلی، یکی از مدیران شرکت فیدیبو، عرضه‌کننده کتاب‌های الکترونیکی و صوتی شرکت‌کننده در نمایشگاه کتاب تهران، در گفت‌وگو با پانا درباره فیدیباکس می‌گوید: دستگاه‌های فیدیباکس که تا امروز در 22 ایستگاه متروی تهران نصب شده است محصول همکاری مشترک شرکت دیجی کالا و فیدیبو است که امکان مطالعه رایگان کتاب را طی مسافرت با مترو برای علاقه‌مندان مهیا می‌کند.

وی می‌افزاید: مسافران برای استفاده از این امکان ابتدا باید اپلیکیشن مورد نظر را از طریق پیامک، وبسایت فیدیبو یا فروشگاه‌های گوگل پلی یا اپ استور دانلود و نصب کنند. بعد از طی مراحل نصب و عضویت، بارکدی به گوشی شخص ارسال می‌شود که بعد از نشان دادن این بارکد به دستگاه فیدیباکس، شخص می‌تواند یک عنوان از کتاب‌های موجود در مجموعه را انتخاب کند. فرد استفاده‌کننده بعد از این مرحله به مدت یک ساعت می‌تواند رایگان به مطالعه کتاب انتخابی خود بپردازد.

قربانعلی درباره اهداف نصب این دستگاه‌ها می‌گوید: هدف این است که مسافر مترو زمان سفر مترویی خود را با یک فعالیت مفید پرکند؛ یعنی زمانی که عموما جزو زمان‌های تلف‌شده روز است تبدیل به یکی از پرفایده‌ترین دقایق روزانه خواهد شد. علاوه بر این، آشناشدن افراد با امکانات اپلیکیشن می‌تواند آنها را به یکی از مخاطبان ما تبدیل کند که خوشبختانه هزاران عنوان کتاب الکترونیکی و صوتی موجود در آرشیو فیدیبو خوراکی فراهم آورده است که قادر به تغذیه انواع سلیقه‌ها در همه گروه‌های سنی با انواع موضوعات تخصصی خواهد بود.

وی در ادامه به معرفی اجمالی اپلیکیشن پرداخت و گفت: برنامه فیدیبو (Fidibo) شامل 24 هزار عنوان کتاب الکترونیکی (ایبوک) و صوتی از معتبرترین و بهترین ناشران است که برای سیستم عامل‌های اندروید، آی او اس و ویندوز عرضه شده است. بنابراین علاوه بر امکان نصب و استفاده از برنامه Fidibo بر روی تبلت و گوشی‌های هوشمند، کاربران می‌توانند به قابلیت‌ها و کتاب‌های این برنامه از طریق کامپیوتر خود هم دسترسی داشته باشند.

قربانعلی افزود: کاربر همچنین در بخش فروشگاه به لیستی از کتاب‌های پرفروش و جدید دسترسی خواهند داشت. برخی از کتاب‌های موجود در برنامه فیدیبو به صورت رایگان قابل دریافت هستند که در بخش انتهایی صفحه قرار دارند. با انتخاب هر یک از کتاب‌ها، اطلاعاتی نظیر نام نویسنده، ناشر، مترجم و قیمت کتاب قابل مشاهده خواهد بود. برنامه فیدیبو امکان مطالعه رایگان بخشی از کتاب را هم در اختیار کاربران خود قرار داده است. کاربر می‌تواند پیش از خرید کتاب مورد نظر خود، با لمس گزینه «دریافت نمونه» بخشی از کتاب را به صورت رایگان مطالعه کند و در صورت تمایل به خرید آن اقدام کند. برنامه همچنین این امکان را فراهم آورده تا کاربران بتوانند کتاب مورد نظر خود را به دوستان و یا آشنایان خود هدیه دهند. بدین منظور کاربر باید آیکون «هدیه» موجود در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس، سپس اطلاعات خواسته شده از جمله ایمیل و شماره تماس دریافت کننده هدیه را وارد کند.

اگر به مطالعه خصوصا مطالعه کتاب‌های الکترونیکی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با محضولات دیجیتال و عرضه‌کنندگان کتاب‌های الکترونیکی و صوتی سری به بخش «رسانه‌های دیجیتال» در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزنید. رسانه‌های دیجیتال یکی از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه کتاب امسال به شمار می‌رود که هرروز از 10 صبح تا 10 شب در محوطه شمالی مصلا نزدیک به ایستگاه متروی مصلا میزبان دوستداران کتاب است.

سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار