در گفت و گو با پانا

یک ناشر منابع تخصصی دانشگاهی: بخش رسانه‌های دیجیتال ملغمه‌ای از محصولات مختلف است

تهران (پانا) - یک ناشر منابع تخصصی دانشگاهی بخش رسانه‌های دیجیتال را ملغمه‌ای از محصولات مختلف می‌داند که تنها وجه اشتراکشان دیجیتال بودن است.

کد مطلب: ۸۱۹۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
یک ناشر منابع تخصصی دانشگاهی: بخش رسانه‌های دیجیتال ملغمه‌ای از محصولات مختلف است

کتابخانه‌های تخصصی الکترونیکی از مهم‌ترین اجزاء نمایشگاه‌های کتاب هستند که امسال در بخش «رسانه‌های دیجیتال» نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با متخصصان و دانشگاهیان دیدار می‌کنند و به معرفی محصولات خود می‌پردازند.

مجتبی صفدری مدیر فروش شرکت آموزش الکترونیک شریف که غرفه‌اش در نمایشگاه امسال به عرضه محصولات «کاد» شامل ایبوک‌های تخصصی در رشته‌های فنی مهندسی، پزشکی، دندان پزشکی، علوم پایه و علوم انسانی اشتغال دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درخصوص محصولات کاد می‌گوید: هر پکیج آموزشی کاد شامل یک کتابخانه الکترونیکی مشتمل بر 600 تا 3000 عنوان کتاب در رشته مورد نظر است که کابران این محصولات دانشجویان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه و متخصصان رشته‌های مختلف هستند.

وی ضمن اینکه انتقال نمایشگاه از شهر آفتاب به مصلای امام خمینی را مثبت ارزیابی می‌کند، می‌افزاید: جانمایی بخش ناشران دیجیتال به دلیل دوربودن از ناشران عمومی باعث کاهشی چشمگیر در آمار بازدیدکنندگان می‌شود؛ چون بسیاری از بازدیدکنندگان که از شبستان و بخش ناشران دانشگاهی بازدید کرده‌اند به دلیل بعد مسافت و خستگی از سرزدن به غرفه‌های ناشران دیجیتال منصرف می‌شوند.

صفدری با اشاره به ترکیب غرفه‌های بخش دیجیتال می‌گوید: یکی از اشکالات جانمایی فعلی این است که ارائه کننده محصولات دانشگاهی و فروشنده انیمیشن‌های کودکان درست در جوار هم قرار داده شده اند؛ درحالی که بهتر بود غرفه‌هایی مثل ما، که مخاطبان آن صد درصد تخصصی و اغلب شامل پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، در بخش ناشران دانشگاهی جانمایی می‌شدند. ما در همین بخش شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار قوی داریم که غرفه مجاور آن آواز و شعر کودکانه پخش می‌کند و این‌ها به نوعی در مغایرت با یکدیگر قرار می‌گیرند. یعنی بخش رسانه‌های دیجیتال ملغمه‌ای از محصولات مختلف، از شعر کودکانه تا کتاب‌های تخصصی دانشگاهی، است که تنها وجه اشتراکشان دیجیتال بودن است.

مدیر فروش شرکت آموزش الکترونیک شریف ادامه داد: در سال‌های گذشته این امکان فراهم بود که رسانه‌های دیجیتال می‌توانستند در محل موردنظرِ خودشان غرفه بگیرند، اما طی چند سال اخیر بعد از تفکیک بخش دیجیتال این امکان وجود ندارد و به همین دلیل گاه غرفه‌هایی با عملکرد کاملا متفاوت درکنار هم قرار می‌گیرند. گاهی حتی مخاطبان ما قادر به پیداکردن غرفه نیستند به علت اینکه وقتی وارد محوطه رسانه‌های دیجیتال می‌شوند با دیدن غرفه‌هایی که محصولات کودکانه عرضه می‌کنند مسیرشان را عوض می‌کنند.

وی در پایان به برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب تهران پیشنهاد کرد این امکان فراهم شود که ناشران محصولات دیجیتال دانشگاهی بتوانند محل غرفه خود را انتخاب کنند.

کتابخانه‌های تخصصی رشته‌های مختلف که معمولا در غالب دی وی دی گردآوری و منتشر می‌شوند یکی از به‌صرفه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌های دسترسی به حجم وسیعی از اطلاعات هستند که بهره‌گیری از آن برای دانشجویان، پژوهشگران، اساتید دانشگاه و کارشناسان حرفه‌ای هر رشته اجتناب‌ناپذیر است. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، برای آشنایی با تازه‌ترین محصولات ارائه شده در این حوزه، سری به بخش «رسانه‌های دیجیتال» در سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بزنید. رسانه‌های دیجیتال یکی از مهم‌ترین بخش‌های نمایشگاه کتاب امسال به شمار می‌رود که هرروز از 10 صبح تا 10 شب در محوطه شمالی مصلا نزدیک به ایستگاه متروی مصلا میزبان دوستداران کتاب است.

سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار