عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد برای حمایت از کالای ایرانی

تهران (پانا) -عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بر استفاده از ظرفیت مساجد برای حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۱۹۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر استفاده از ظرفیت مساجد برای حمایت از کالای ایرانی

زهرا سعیدی مبارکه در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر ظرفیت‌های فراوان مساجد برای رفع مشکلات جوامع اسلامی، اظهار کرد(داشت): بر کسی پوشیده نیست که مساجد، مراکز اتحاد و انسجام امت مسلمان است و باید این موضوع همیشه در اولویت فعالیت‌های مساجد قرار بگیرد.

وی گفت: اما نباید از این امر غافل شد که مساجد از ظرفیت بسیار خوبی برای رفع موانع و مشکلات مردم برخوردارند(برخوردار هستند).

سعیدی اظهار کرد(داشت): مساجد در همه نقاط کشور به ویژه در مناطق روستایی با توجه به اعتقادات بسیار خوب امت محمد (ص) به این نهاد مقدس و کارکردهای اجتماعی آن، می‌توانند زمینه‌ساز رفع محرومیت‌ها باشد.

وی افزود: به نظر من، ایجاد کارگاه‌های کوچک و زودبازده از جمله صنایع دستی با حمایت مساجد، زمینه شکل‌گیری یک سری از مشاغل و فعالیت‌ها را برای به وجود آمدن نشاط اسلامی و نشاط اجتماعی در مناطق روستایی فراهم می‌کند.

سعیدی مبارکه با اشاره به نقش مساجد در ارایه آموزش‌های مربوط به سلامت جسم و روان به افراد جامعه، گفت: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که در جامعه ما وجود دارد، بحث سلامت جسم و روان است و می‌بینیم که برخی از خانواده‌ها را دچار مشکل کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مساجد می‌توانند با ارایه آموزش‌های لازم در این زمینه و دعوت جامعه به رعایت مبانی اخلاقی، ایمانی و اعتقادی، در رفع این چالش‌ها و مشکلات موثر باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه امروز مشکلی در جامعه ما وجود دارد که گرچه عمومیت نیافته، اما می‌تواند سلامت روان افراد را تحت الشعاع قرار دهد و آن موضوع اخلاق است.

وی با بیان اینکه رعایت اخلاق در امتی که پیامبر بزرگوار آن فرمود من برای اخلاق مبعوث شدم، بسیار مهم و ضروری است، گفت: بنابراین از مساجد انتظار می‌رود که از ظرفیت‌های خود برای نهادینه کردن اخلاق اسلامی و ارتقای سطح سلامت روان افراد جامعه استفاده کنند.

سعیدی در ادامه افزود: خوشبختانه ما در منطقه به منطقه و محله به محله شهرها و روستاهای کشور، مساجدی داریم که می‌توانند در زمینه ارتقای سطح سلامت و نیز رفع مشکلات اجتماعی مردم از جمله در بحث اشتغال گام‌های بزرگی بردارند.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از تولید کالای ایرانی، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که بحث فرهنگسازی در زمینه استفاده از کالای ایرانی را باید در سطح خانواده‌ها به ویژه مادران دنبال کنیم. در این ارتباط می‌توان جلساتی به همین منظور در مساجد برگزار و این تفکر را در بین افراد جامعه تثبیت کرد که عدم حمایت و خرید کالای ایرانی به معنای بیکار شدن فرزندان خودتان است.

سعیدی مبارکه با تاکید بر نقش ائمه جماعات مساجد در فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالای ایرانی، گفت: نقش ائمه جماعات مساجد در فرهنگسازی برای استفاده از کالای ایرانی بسیار مهم است اما باید دید که این گفتمان چگونه شکل می‌گیرد؟ مسلما سخنان ائمه جماعات نقش بسزایی در جذب جوانان و نوجوان دارد و شیوه طرح موضوع، در عمل به آن موضوع تاثیرگذار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار