مدیر آموزش و پرورش کلات اعلام کرد: برگزاری چهارمین جشنواره بازی های بومی و محلی دانش آموزان عشایری خراسان رضوی

کلات (پانا) - مدیر آموزش و پرورش کلات در دیدار با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای کلات گفت: جشنواره بازی های بومی و محلی دانش آموزان عشایر در روز های19و20 اردیبهشت ماه 97 به میزبانی کلات برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۱۹۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر آموزش و پرورش کلات اعلام کرد: برگزاری چهارمین جشنواره بازی های بومی و محلی دانش آموزان عشایری خراسان رضوی

داریوش پایسته مدیر آموزش و پرورش کلات در جلسه دیدار با دهیاران و اعضای شوارهای اسلامی روستایی شهرستان کلات گفت: اجرای بازی های بومی محلی زمینه ساز احیای سنت های بومی کشور است.

پایسته افزود: باید باور داشته باشیم که احیای بازی های بومی و محلی به گونه ای احیای سنت های فراموش شده ایران است که برای حفظ تمدن ایرانی اسلامی امری مهم است.
وی ضمن قدردانی از همکاری دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در برگزاری این جشنواره اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که حضور پرشور هویت های منسجم در عین حال رنگارنگ شهرستان کلات، تنور جشنواره را گرم کرده و شور و هیجان را در این جشنواره رونق خواهد بخشید. از این حیث با مشارکت اعضاهای شوراهای روستایی شهرستان کلات و معرفی بوم و فرهنگ خاص هر نقطه شهرستان و ارایه محصولات و دست سازه های محلی، نمایش آداب و رسوم خاص هر منطقه، می توان هویت زندگی عشایری را زنده نگه داشت.
مدیر آموزش و پرورش کلات خاطر نشان کرد: برگزاری چنین جشنواره هایی زمینه ساز کشف استعدادهای مختلف در دانش آموزان خواهد شد.

گفتنی است که چهارمین جشنواره بازی های بومی و محلی دانش آموزان عشایر خراسان رضوی با حضور شرکت کنندگانی از 20 شهرستان در تاریخ های چهارشنبه و پنج شنبه (19 و 20 اردیبهشت ماه 97) در دو بخش پسران و دختران و در مقاطع دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول و در رشته های بازی های اختصاصی، هفت سنگ، وسطی، مشک زنی، کشتی با چوخه و طناب کشی به میزبانی کلات برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار