نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

معلم‌ها عقلانیت را در بین انسان‌ها تقویت می ‌کنند

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه معلم‌ها عقلانیت را در بین انسان‌ها تقویت می کنند، گفت: براین اساس تاریخ و فرهنگ کشورمان مدیون این قشر زحمت کش است.

کد مطلب: ۸۱۹۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
معلم‌ها عقلانیت را در بین انسان‌ها تقویت می ‌کنند

آیت الله سید حسن عاملی درمراسم سپاس از معلم در دبیرستان فرزانگان اردبیل گفت: ملت ایران هم اکنون به واسطه درایت و دانایی برای کشورش تصمیم می گیرد و در زمینه های مختلف سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: معلم عقلانیت را در بین انسان‌ها تقویت می کند و بشریت را از جهل و تاریکی که سرچشمه تمام پلیدی‌ها است، می رهاند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر تربیت نیروهای نخبه و دانشمند توسط معلمان افزود: هم اکنون در دنیا کشورهایی که در تولید دانش موفق عمل کردند و در بین سایر کشورها به عنوان پیشرفته محسوب می شود.

به گفته عاملی ایران تنها کشوری است که بر اساس حاکمیت ملی و اسلامی اداره می شود و وجود این مزیت در کشورمان به واسطه تربیت انسان‌هایی تاثیر گذار توسط معلمان است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان باید تلاش کنند در تولید دانش جهانی نقش اساسی در آینده داشته باشند، خاطرنشان کرد: ما باید موقعیت خود را در دنیا به عنوان کشور قدرتمند و صاحب علم موقعیت خود را حفظ کنیم.

امام جمعه اردبیل افزود: تمامی مشکلات و جنگ‌هایی که در بین ملت‌ها رخ می دهد، ناشی از جهل است که با تقویت دانش بشری و گسترش دانایی این مشکلات نیز کاهش می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار