مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

امسال ۳ کتابخانه عمومی در اردبیل به بهره برداری می رسد

اردبیل (پانا) - مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: امسال ۳ کتابخانه عمومی در مناطق مختلف استان اردبیل تکمیل و به بهره برداری می‌ رسد.

کد مطلب: ۸۱۹۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
امسال ۳ کتابخانه عمومی در اردبیل به بهره برداری می رسد

رباب عزیزخانی افزود: توسعه فضای فیزیکی کتابخانه ‌های استان در سال جاری شتاب بیشتری گرفته و تکمیل ۲ طرح کتابخانه ‌ای شامل کتابخانه شام اسبی اردبیل و انجیرلوی بیله‌ سوار در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.

وی به پیشرفت ۹۰ درصدی کتابخانه مرکزی بیله ‌سوار اشاره کرد و گفت: این طرح از محل منابع دولتی در فضایی به مساحت بیش از ۲ هزار متر مربع در حال احداث است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: در برخی از شهرستان‌ های استان مناطق محروم و کم جمعیت وجود دارد که نیاز به کتابخانه دارند ولی به دلیل محدودیت منابع اعتباری در احداث کتابخانه تلاش می شود با ایجاد کتابخانه هایی با مشارکت سایر دستگاهها نسبت به دسترس پذیر کردن کتاب در آن مناطق اقدام کنیم.

عزیزخانی بیان کرد: امسال برنامه‌ های فرهنگی متنوعی از جمله جمع ‌خوانی کتاب، نشست کتابخوانان و معرفی کتاب ماه مورد تاکید قرار گرفته تا در همه شهرستان‌ های استان انگیزه و رغبت برای مطالعه کتاب افزایش یابد.

وی افزود: سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود ۷۹ دقیقه و این میزان در استان اردبیل زیر ۱۰ دقیقه است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: ۱۳ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۷ باب کتابخانه عمومی مشارکتی در اردبیل فعال است و در این کتابخانه ها به بیش از ۱۷ هزار و ۴۰۰ نفر خدمات ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار