رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری: اعتبارات تملک و دارایی سازمان جنگلها و مراتع در سال جاری رشد دو برابری دارد

کاشان (پانا) - رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری گفت: بر اساس برنامه بودجه دولت تدبیر و امید در سال 97، اعتبارات تملک و دارایی سازمان جنگلها و مراتع در سال جاری معادل 10هزار میلیارد ریال افزایش داشته که نسبت به سال گذشته رشد دوبرابری بوده است.

کد مطلب: ۸۱۹۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری: اعتبارات تملک و دارایی سازمان جنگلها و مراتع  در سال جاری  رشد دو برابری دارد

خلیل آقایی در حاشیه دیدار از طرح های آبخیز داری و جنگلبانی شهرستان کاشان اظهار کرد: در برنامه بودجه سال جاری 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری با هدف جلوگیری از هدررفت آب، فرونشست آب به سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از سیل، گسترش پوشش گیاهی و تغذیه سفره های آب زیرزمینی اختصاص یافته است.

به گفته وی، در برنامه دولت تدبیر و امید برای بیابان زدایی و مقابله با ریزگردها در سال جاری اعتباری معادل 150 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ارزی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به کمبود قرقبان تصریح کرد: مجوز استخدام 544 نفر در سال جاری به سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اختصاص یافته که این رقم بر اساس استاندارد جهانی که برای حفاظت از هر هزار هکتار منابع طبیعی یک نیرو تعریف میکند، معادل یک ششم نیاز این سازمان به نیروی انسانی است.

وی با اشاره به اینکه مردم بهترین حافظان منابع طبیعی هستند افزود: باید به کشاورزان اختیار دهیم و در عین حفظ مالکیت دولت بر اراضی ملی بهره برداری را به آنها بسپاریم.که با اجرای سیاست حفاظت مشارکتی تاکنون 20 میلیون هکتار از اراضی منابع ملی به بهره برداران واگذارشده است.

آقایی تاکید کرد: با توجه به اجرای برنامه افزایش حفاظت مشترک با بهره گیری از همکاری بهره برداران منابع طبیعی تجاوز به این عرصه ها در سال 96 نسبت به سال قبل از آن، به میزان شش تا هشت درصد کاهش داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: تثبیت مالکیت دولت از طریق تهیه نقشه های کاداستر برای جلوگیری از تجاوز و تخریب منابع طبیعی ، از دیگر اولویت های سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری است که در سال گذشته 30 میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی کشور کاداستر و سندهای تک برگی برای مالکیت دولت در آنها صادر شد.

آقایی بااشاره به اهمیت مبارزه با آفت در جنگلهای بلوط گفت: هم اکنون در زاگرس مبارزه با آفات بلوط درسطح حدود یک و نیم میلیون هکتار آلوده در دست اقدام است که آلودگی حدود 150 هزار هکتار از آنها به صورت حاد گزارش شده است و مشغول مبارزه با آن هستیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار