پرچم شهر زیر زمینی نوش آباد بر فراز یخچال همدان برافراشته شد

کاشان (پانا) - سرپرست گروه کوهنوردی نوش آباد از صعود 25 نفره این تیم ، بر فراز قله سه هزار و 580 متری یخچال به عنوان بلندترین قله کوه الوند همدان خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۹۰۰۴
لینک کوتاه کپی شد
پرچم شهر زیر زمینی نوش آباد بر فراز یخچال همدان برافراشته شد

مصطفی قدیری نوش آبادی اظهار کرد: این صعود به مناسبت گرامیداشت روز معلم و کارگر در مسیر شرقی از دره مراد بیگ، خانه ییلاقی، هزار پیچ و یال گاوبر انجام شد که در مسافت تقریبی 18 کیلومتر 10 ساعت به طول انجامید.

وی افزود: رشته کوه الوند تقریباً شکل نعل اسبی از جنوب‌شرقی تا جنوب‌غربی شهر همدان امتداد دارد که طول تقریبی خط‌الرأس آن به بیش از 30 کیلومتر می‌رسد که از شرق به غرب دارای شش قله اصلی به ترتیب کلاه‌قاضی، یخچال، کمرلرزان، الوند، کلاغ‌لان، دائم‌برف و قزل‌ارسلان می‌باشد.

وی تصریح کرد: این قله به یخچال صاحب الزمان ( ع ) نیز شهرت دارد که تابش نور خورشید در آن مایل است و به همین دلیل گرمای کمتری به آن رسیده و برفهایش دیرتر ذوب می شود و اطلاق نام یخچال نیز به همین علت بوده و حتی در تابستان نیز دارای هوای بسیار سردی است.

قدیری گفت: مسیر از دره مرادبیک به خانه ییلاق، هزار پیچ و یال گاوبر می رسد که تا پناهگاه در ارتفاع 3200 حدود چهار ساعت و از پناهگاه تا قله یخچال با ارتفاع3580 نیز دوساعت طول می کشد.

به گزارش پانا، تیم کوهباد نوش آباد، پیش از این به قله های کرکس نطنز ، شیرکوه یزد، الوند همدان، برف انبار قم ، توچال تهران و سِن بران شهرکرد و علم کوه مازندران با هدف معرفی جاذبه های گردشگری ایران و حفاظت از محیط زیست صعود داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار