معاون آموزش متوسطه آموزش‌و‌پرورش: مرحله دوم رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شود

تهران (پانا‌)- معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت که برای ارتقای منزلت معلمان مرحله دوم طرح رتبه‌بندی آنان امسال اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۹۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آموزش‌و‌پرورش: مرحله دوم رتبه‌بندی معلمان اجرا می‌شود

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان روز شنبه در آیین سی و چهارمین دوره تقدیر از معلمان نمونه استان بوشهر اظهار کرد: شرایط لازم برای اجرای مرحله دوم طرح رتبه‌بندی معلمان فراهم شده و مطابق تکلیف قانونی این طرح باید اجرا شود.

وی با بیان اینکه طرح رتبه‌بندی شامل همه معلمان می‌شود، اظهار کرد: با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، شایستگی حرفه‌ای، منزلت و جایگاه آنها ارتقای می‌یابد و به معیشت و رفاه آنان نیز کمک می‌شود.

زرافشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی 97-98 گفت: با حذف دوره پیش دانشگاهی در سال تحصیلی آینده 430 هزار دانش‌آموز از آموزشگاه‌ها خارج و به جای آنها 900 هزار دانش‌آموز پایه دوازدهم جایگزین می‌شوند که این وضعیت علاوه بر فضا، ما را با کمبود معلم روبرو می‌کند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: به این ترتیب جمعیت دانش‌آموزی پایه دوازدهم به نسبت پیش دانشگاهی امسال به بیش از 2 برابر افزایش می یابد که در این ارتباط 2 برابر شدن نیروی انسانی آموزشی و فضا ضروری است.

وی بیان کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پروش نظام آموزشی 6-3-3 در سال تحصیلی 97-98 بطور کامل استقرار می‌یابد و دوره دوم متوسطه سه ساله می‌شود.

زرفشان ادامه داد: مهمترین اولویت آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده استقرار پایه دوازدهم در مدرسه های کشور است.

وی با یادآوری کمبود نیروی انسانی گفت: برای جبران کمبود نیروی انسانی براساس هماهنگی‌های انجام شده از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی که امسال وارد سیستم می‌شوند، استفاده می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: همچنین با توجه به گرفتن ردیف‌های استخدامی زمینه استخدام 18 هزار نفر فراهم و با توجه به اینکه در سال تحصیلی آینده 40 هزار نیروی شاغل در آموزش و پرورش به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند از آنان خواسته شده که به مدت یک سال بازنشستگی خود را به تاخیر بیندازند.

وی یادآور شد: افزون براین دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه ای و کارو دانش هم که 11 ساله فارغ التحصیل می شدند در سال تحصیلی 97-98، 12 ساله فارغ التحصیل می‌شوند و در این شرایط حدود 300 هزار دانش آموز به دانش آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای و کارو دانش اضافه می‌شود.

زرافشان گفت: تعلیم و تربیت وقتی معنادار می شود که به نیاز امروز و فردای دانش‌آموزان پاسخ داده شود به همین دلیل معلمان به 2 عنصر زمان و نیاز شناسی برای روزآمدی نیاز دارند.

وی بیان کرد: هرچند مردم به جایگاه معلم به عنوان نخستین گروه اجتماعی معتقدند ولی مسئولان نیز باید به جایگاه و شان معلم در جامعه توجه بیشتری داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر می‌خواهیم رفتارهای اجتماعی تغییر و آسیب‌های اجتماعی از بین برود راهی بجز توجه به جامعه فرهنگیان نداریم.

استاندار بوشهر گفت: تحول، توسعه، پیشرفت و اخلاق مداری یک جامعه وابسته به داشتن آموزش و پرورشی قوی، کارآمد و روزآمد است که برای رسیدن به این نتیجه باید مشکلات این نهاد تربیتی در جامعه به صورت ریشه ای حل شود.

عبدالکریم گراوند اضافه کرد: آموزش و پرورش زمینه ساز جامعه سالم و توسعه یافته است به همین دلیل باید به این نهاد و حل مشکلات آن توجه اساسی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با استقرار پایه دوازدهم نظام جدید آموزشی استان بوشهر با کمبود 600 معلم روبرو است که تلاش می شود بخشی از این کمبود با معلمان دوره پیش دانشگاهی، بکارگیری نیروهای جدید و بازنشستگان تامین شود.

ناصر کرمی افزود: با همکاری مسئولان استان بوشهر تلاش می‌شود پایه دوازدهم نیز در سال تحصیلی آینده با کمترین مشکل در استان پایه گذاری شود.

وی در بخش مطالبات فرهنگیان گفت: بخشی از مطالبات همکاران فرهنگی پرداخت شده و بخش دیگر نیز که شامل پاداش پایان خدمت بازنشستگان 1396، معادل 480 میلیارد ریال و 100 میلیارد ریال سایر سرفصل هاست بزودی پرداخت می‌شود.

در این آیین از 29 فرهنگی برگزیده استانی و کشوری در استان بوشهر تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار