وزیر بهداشت:سواد هنری می تواند بیانگر عمق واقعیت ها در جامعه باشد

تهران ( پانا) - سید حسن قاضی زاده هاشمی معتقد است، یکی از مصیبت های جامعه مدرن سواد ظاهری است. در حالی که متاسفانه در بی سوادی و عدم آگاهی نسبت به بعضی مسائل به سر می بریم و این سواد هنری، می تواند بیانگر عمق واقعیت های اجتماعی باشد.

کد مطلب: ۸۱۸۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت:سواد هنری می تواند بیانگر عمق واقعیت ها در جامعه باشد

به گزارش روابط عمومی نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ضمن حضور در پردیس تئاتر تهران در جمع داوران نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ حضور یافت. وی با همراهی محمدرضا فراهانی رییس و امیر للـه گانی دبیر جشنواره با داوران بخش های ادبی، تئاتر، موسیقی، فیلم و تجسمی دیدار کرد. در این جلسه هنرمندانی همچون شهره لرستانی، حسین پاکدل، پانته آ بهرام، کیومرث مرادی، نادر برهانی مرند و... حضور داشتند.
قاضی زاده هاشمی در این جلسه بیان کرد: داوران جشنواره بین المللی سیمرغ جوان هستند. مسئولان ما در وزارتخانه تصور دارند که هر سال کار بهتر از سال گذشته پیش می رود اما تصور مردم برعکس است .
وی همچنین خاطر نشان کرد: در بازدید از بخش های جشنواره به ویژه در تابلوهای تجسمی انتقادات کمی را نسبت به حوزه سلامت دیدم.
وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از مصیبت های جامعه مدرن سواد ظاهری است. در حالی که متاسفانه در بی سوادی و عدم آگاهی نسبت به بعضی مسائل به سر می بریم و این سواد هنری، می تواند بیانگر عمق واقعیت های اجتماعی باشد.
فراهانی رئیس نهمین جشنواره بین المللی سیمرغ نیز گفت: دانشگاه ها با به کارگیری اساتید مطرح برای آموزش هزینه کرده و هنرمندان زیادی تربیت کرده اند. در حال حاضر نظام نامه آموزشی برای آموزش هنرمند طراحی شده و از سال آینده به صورت نظامند به تقویت توانمندی های هنرمندان دانشجو می پردازد.
وی با اشاره به همکاری سایر وزاتخانه ها با جشنواره بین المللی سیمرغ بیان کرد: تاکنون وزارت ارشاد همکاری خوبی با جشنواره داشته است اما وزارت علوم تنها دانشجویان خود را به جشنواره معرفی کرده و حمایت چندانی نداشته است.
جشنواره بین‌المللی سیمرغ که نامش برگرفته از سیمرغ افسانه‌ای در ادبیات ایران به عنوان مرغ درمانگر و نماد جدید جامعه پزشکی است در پنج بخش تئاتر،‌ فیلم، ادبی، ‌هنرهای تجسمی و موسیقی به دبیری امیر لـله‌گانی از 14 تا 19 اردیبهشت‌ماه در پردیس تئاتر تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار