دبیر علمی سومین جشنواره علمی دانش آموزی ابن سینا خبر داد

دختران بیش از ۶۵ درصد شرکت کنندگان جشنواره ابن سینا را تشکیل دادند

تهران (پانا) - دبیر علمی سومین جشنواره علمی دانش آموزی ابن سینا از سهم 65 درصدی دختران در این جشنواره دانش آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۸۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
دختران بیش از ۶۵ درصد شرکت کنندگان جشنواره ابن سینا را تشکیل دادند

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهدی رشیدی جهان اظهار کرد: این جشنواره مبتنی بر آموزش است و در جهت عدالت آموزشی حدود ۲۰۰ ساعت فیلم آموزشی، مکتوبات و تولیدات صوتی را ایجاد کردیم تا علاوه بر اینکه دانش آموزان در جشنواره شرکت می‌کنند، بتوانند از آموزش هم بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه برگزیدگان این جشنواره به مسابقات بین المللی اعزام می‌شوند، ادامه داد: امسال ۳۰۰ پروژه اختراعی و در بخش سمینارهای علمی حدود ۱۰۰۰ طرح به جشنواره ارسال شد.

رشیدی جهان با اشاره به اینکه ۵۲۰۰ دانش آموز از ۳۱ استان کشور در ۹ محور در این جشنواره شرکت کردند، افزود: حدود ۶۵ درصد دانش آموزان شرکت کننده دختر و حدود ۳۵ درصد پسر بودند؛ همچنین ۸۰ درصد دانش آموزان شرکت کننده در بخش متوسطه اول و دوم و ۲۰ درصد در بخش ابتدایی هستند.

وی در خصوص کیفیت آثار گفت: کیفیت آثار بسیار فراتر از سال های گذشته است و نشان می‌دهد که آموزش‌ها کمک کرده است که دانش‌آموزان بتوانند پروژه های شان را تکمیل تر کنند.

در همین حال، مدیر کل امور زنان وزارت آموزش و پرورش از سومین جشنواره علمی دانش‌آموزی بازدید کرد و با دانش‌آموزان دختر به گفت‌وگو نشست و با اختراعات آنها آشنا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار