آیین بزرگداشت سی و نهمین سالگرد شهادت استاد مطهری در فریمان

معاون استاندار خراسان رضوی: شهید مطهری عمیق در فلسفه و حکمت اسلامی، آزاد اندیش،انقلابی و مساله محور بود

مشهد (پانا) - با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون اجتماعی،سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی آیین بزرگداشت سی و نهمین سالگرد شهادت استاد مطهری در فریمان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۸۸۲۸
لینک کوتاه کپی شد
معاون استاندار خراسان رضوی: شهید مطهری عمیق در فلسفه و حکمت اسلامی، آزاد اندیش،انقلابی و مساله محور بود

سید جواد حسینی معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار در این مراسم با بیان اینکه امام خمینی در مورد آثار شهید مطهری فرمودند " آثار استاد مطهری صد در صد آموزنده است" اظهار داشت: در عرصه علم با دوسته ازافراد مواجه هستیم عالمینی که در یک رشته علمی عمیق هستند و دانشمندانی که دایره المعارفی هستند اما در هیچکدام از رشته های علمی عمیق نیستند.
وی افزود:استاد شهید مطهری در معرفت، فلسفه و حکمت اسلامی عمیق بودند و اگر کسی او را نشناسد و کتاب هایش را بخواند گمان می کند مطهری ادیب، حقوقدان، تاریخدان و اقتصاددان است، در واقع استاد مطهری به تمام معنی عمیق در همه علوم بودند.
معاون استاندار با بیان اینکه استاد مطهری نمی نوشت که بنویسد و نمی گفت که بگوید اظهار داشت: سخنان، نوشتار و گفتار استاد مطهری مساله محور بود و با درک عمیق، مساله را تشخیص داده و آگاهی و تحلیل ارائه می داد.
وی افزود: جایی که نیاز بود فلسفی می نوشت و اگر هم نیاز بود داستان راستان را با کلام داستان به مخاطبین ارائه می کرد.
حسینی مطهری را دانشمندی آزاد اندیش دانست و گفت: در نامه ای که استاد به ریاست وقت دانشکده الهیات می نویسد از ریاست دانشکده می خواهد تا بجای اینکه خودش درس مارکسیست شناسی را تدریس کند یک استاد مارکسیست این درس را تدریس کند و استاد فقط نقد آن درس را تدریس نماید.
وی افزود: استاد مطهری به غنای فرهنگ اسلامی باور داشت و با همین باور با گروه های مختلف به مباحثه می پرداخت.
معاون استانداربا بیان اینکه استاد شهید مطهری، انسانی انقلابی بود اظهار داشت: او هر گاه نیاز بود در عرصه مبارزه هم حاضر می شد و انسانی انقلابی بود.
وی افزود: شهید مطهری معلمی به تمام معنی بود و افتخاری برای معلمان است که به نام او یاد و هفته معلم را گرامی می داریم.
وی گفت: معلمین جامعه خود را متعهد می دانند که با اندیشه او حرکت کنند تا بتوانند جامعه ای تمام ساحتی را خلق کنند و شاهد توسعه در همه امور باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار