رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد: شرکت بیش از 5 هزار نفر اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه در کلاس های آموزش خانواده

سنندج (پانا) - رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از شرکت بیش از5 هزار نفر از اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه استان در کلاس های تخصصی آموزش خانواده در سال تحصیلی جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۸۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد:  شرکت بیش از 5 هزار نفر اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه در کلاس های آموزش خانواده

خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در بازدید از کارگاه آموزش خانواده ویژه اولیاء دانش آموزان با نیازهای ویژه گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری با برگزاری140 کارگاه آموزشی در سطح استان، 5 هزار و 58 نفر از نفر اولیای دانش آموزان با نیازهای ویژه آموزش های لازم ارائه شده که از این تعداد هزار و 58 نفر از اولیا پدران و 8 هزار نفر نیز مادران دانش آموزان با نیازهای ویژه می باشند.

وی با اشاره به نقش مهم ارتباط بین خانه و مدرسه در رشد تربیتی و تحصیلی دانش آموزان خاطر نشان کرد: این کارگاه ها درمقایسه با سال گذشته از لحاظ تحت پوشش قرار دادن خانوادها 30درصد و به لحاظ تعداد مدارس 25درصد رشد داشته است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: طرح آموزش خانواده با هدف ایجاد پل ارتباطی مستمر بین خانه و مدرسه در راستای تعامل موثر و مفید تر اولیاء با سیستم تعلیم و تربیت فرزندان در دستور کار اجرایی مدارس استثنایی کشور قرار گرفته است از این رو از ابتدای سا ل تحصیلی جاری بیش از300 ساعت آموزش تخصصی ویژه اولیا دانش آموزان در راستای تحقق این مهم برگزار شده است.

رنجبر با بیان اینکه آموزش خانواده به عنوان یکی از مباحث مهم فرهنگی، اجتماعی از رئوس برنامه های مهم و تاثیر گذار آموزش و پرورش استثنایی است؛ گفت: آموزش‌و پرورش هیچ‌گاه بدون آموزش خانواده‌ها و مشارکت خانواده‌ها موفق نخواهد شد، بی‌شک‌ خانواده‌، نخستین، مهم‌ترین‌ واصلی‌ترین‌ پرورشگاه‌ و آموزشگاه‌ فرد محسوب‌ می‌شود و یکی‌ از نهادهای‌ آموزشی‌ و پرورشی‌ عمده‌ جامعه‌ است.

وی با بیان اینکه سلول‌های اصلی جامعه خانواده‌ ها هستند؛ افزود: داشتن‌ هرگونه‌ انتظاری‌ از کودکان و نوجوانان‌ بی‌توجه‌ به‌ مسئولیت‌ها و نقش‌های‌ خانواده‌، انتظاری‌ عبث‌ و بیهوده‌ است‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار