تشکر امام‌جمعه موقت قزوین از ظریف

تهران (پانا) - امام‌جمعه موقت قزوین گفت: از موضع‌گیری روشن وزیر امور خارجه کشورمان در مقابل اتحادیه اروپا تشکر می‌کنم، که گفت، یک‌بار برای همیشه می‌گویم که غربی‌ها باید بدانند که ما هیچ مذاکره دیگری با محوریت برجام نخواهیم داشت و هیچ‌چیزی از برجام کم یا زیاد نخواهد شد؛ این موضع‌گیری ارزشمند بود و ما از ایستادگی دولتمردان مقابل استکبار جهانی حمایت می‌کنیم.

کد مطلب: ۸۱۸۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
تشکر امام‌جمعه موقت قزوین از ظریف

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام علی قابل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین ضمن تبریک میلاد منجی عالم بشریت اظهار کرد: حضرت مهدی (عج) می‌فرمایند، «ما هیچ‌گاه در کار شما اهمال نمی‌کنیم و شمارا فراموش نکرده‌ایم، اگر توجه ما نبود انواع بلاها بر شما نازل می‌شد و دشمن شمارا نابود می‌کرد توجه ما زمینه زندگی را برای شما فراهم می‌کند پس تقوای الهی پیشه کنید و از ما پشتیبانی کرده و راه ما را دنبال کنید.»

وی افزود: جریان انتظاری که ما نسبت به وجود مقدس حضرت صاحب‌الزمان (عج) دنبال می‌کنیم شباهت‌های زیادی به جریان انتظار بنی‌اسرائیل نسبت به حضرت موسی (ع) دارد، خداوند نیز در قرآن کریم به داستان این پیامبر الهی اشاره کرده است.

قابل در ادامه اظهار کرد: بنی‌اسرائیل تحت ظلم فرعون قرارگرفته بود و فراعنه بر مال و ناموس و زندگی آن‌ها تسلط پیدا کرده بودند که با دعای مردم خداوند ظهور حضرت موسی را از موعدی که مقرر بود ۱۷۰ سال زودتر قرار و قوم بنی‌اسرائیل را نجات داد.

این خطیب نماز جمعه افزود: ما در زیارت آل یاسین درباره امام زمان عج می‌خوانیم، «تو وعده الهی هستی که خداوند ضمانت تو را کرده است و به‌زودی با لطف الهی حضرت مهدی (عج) ظهور خواهند کرد.»

وی بیان کرد: شاهزاده کم‌خرد آل سعود که در صدر دشمنی با ایران اسلامی قرار دارد، می‌گوید ایرانی‌ها قصد دارند امام زمان(عج) را حاکم زمین قرار دهند، درصورتی‌که این فقط خواست ملت ایران نیست بلکه خدای متعال این مسئله را حتمی قرار داده است، ضمن این‌که بسیاری از اهل تسنن بحث وجود امام مهدی (عج) را تأکید کرده‌اند.

قابل در ادامه با اشاره به وحدت شیعه و سنی عنوان کرد: این حدیث که «اگر از عمر زمین فقط یک روز باقی‌مانده باشد خداوند آن روز را به حدی طولانی می‌کند تا فردی از اهل‌بیت پیامبر قیام کند و زمینی را که پر از ظلم شده از عدل و قسط پر کنند»، مورد تائید علمای شیعه و سنی است.

وی با اشاره به این‌که وظیفه ما زمینه‌سازی ظهور حضرت مهدی (عج) است، ابراز کرد: طبق روایات محکم و مستند حضرت صاحب‌الزمان در شهر مکه ظهور خواهند کرد و می‌فرمایند «انا بقیه‌الله»، یعنی ۱۲۴ هزار پیامبر و یازده جانشین پیامبر آمدند و رفتند تا جهان برای پذیرش حکومت دینی فراهم شود و امروز جهان در حال آماده شدن برای پذیرش حکومت اسلامی است.

امام‌جمعه موقت قزوین تصریح کرد: امروز سلطه استکبار چتر زورگویی خود را بر روی ملت‌ها فرود آورده است اما مردم جهان بیدار شده‌اند و این رویه زورگویی ادامه نخواهد داشت.

وی گفت: این‌که امروز دشمن بر نفوذ ایران در منطقه اذعان دارد به‌واسطه حرکت بر مبنای عقل نظام ماست و ملت‌ها با مشاهده رفتار منطقی ایران اسلامی مشتاق الگوگیری از ما شده‌اند.

از موضوع‌گیری ارزشمند وزیر امور خارجه کشورمان متشکریم

خطیب نمازجمعه قزوین اذعان کرد: آمریکا و اتحادیه اروپا در شرایط فعلی در حال پیاده‌سازی سناریویی جدیدی علیه ما با محوریت برجام هستند، ترامپ هر روز تهدید به خروج از برجام می‌کند و مسئله حذف موشک‌های ایران و کاهش نفوذ ایران در منطقه را مطرح می‌کنند تا اثرگذاری ما را در بین ملت‌های مسلمان جهان کم کنند.

وی ادامه داد: امروز ایران در منطقه نفوذ فکری دارد و ملت‌های آزادیخواه با مشاهده دروغ‌گویی‌هایی غرب، مشتاق حقیقت‌گویی ایران شده‌اند، امروز ملت‌ها بیدار شده‌اند و چهره واقعی کشورهای عرب منطقه خود را به‌خوبی نشان داد و مشخص شد همه زیردست اسرائیل و امریکا هستند و از غرب تبعیت می‌کنند.

امام‌جمعه موقت قزوین اضافه کرد: از موضع‌گیری روشن وزیر امور خارجه کشورمان در مقابل اتحادیه اروپا تشکر می‌کنم، که گفت «یک‌بار برای همیشه می‌گویم که غربی‌ها باید بدانند که ما هیچ مذاکره دیگری با محوریت برجام نخواهیم داشت و هیچ‌چیزی از برجام کم یا زیاد نخواهد شد.» این موضع‌گیری ارزشمند بود و ما از ایستادگی دولتمردان مقابل استکبار جهانی حمایت می‌کنیم.

ایران اسلامی در برابر دشمنان سربلند است

وی با اشاره به ورود انقلاب به چهل‌سالگی خود عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ بسیاری از دشمنان امیدی به ماندگاری این انقلاب نداشتند؛ اما امروز با الطاف الهی این نظام در گرداب حوادث و توطئه‌ها سربلند بیرون آمد و دست خود را پیش بیگانگان دراز نکرد، ما باید بدانیم که این سربلندی مرهون هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل و رهبر معظم انقلاب است و مرهون بصیرت، اعتقاد دینی و ایمانی مردم ماست.

قابل بیان کرد: هدف دشمن در چهل‌سالگی انقلاب این بود که مردم ما چهل‌سالگی انقلاب خود را نبینند، اما آن‌ها هرگز به این خواسته خود نمی‌رسند و ایران اسلامی سربلندانه همه این توطئه‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد.

صاحبان قلم کمک‌رسان انقلاب باشند

وی ادامه داد: صاحبان قلم، رسانه‌ها و معلمان بدانند دشمن در حال سیاه نمایی علیه انقلاب است و همان‌طور که طی سالیان گذشته به این انقلاب کمک کردید پس‌ازاین هم باید کمک‌رسان انقلاب باشید و حقایق انقلاب و زمان شاه را برای آن‌ها بیان کنید.

امام‌جمعه موقت قزوین افزود: چندی پیش در رسانه‌ها جنجال به راه انداختند که مومیایی رضا پهلوی پیدا شد و این موضوع بهانه‌ای شد که شعار سر دهند که رضاخان ناجی ایران بوده است، اما مردم باید بدانند که در دوره‌ای که پهلوی و آمریکا آزادانه حکومت می‌کردند ملت ایران با بصیرت قیام کرد و ماهیت حکومت پهلوی شد.

وی ابراز کرد: امروز انقلاب دستاوردهای زیادی برای کشور و مردم به ارمغان آورده که باید این موضوعات برای جوانان روشنگری شود، دشمن در حال سم‌پاشی است و خیر ما را نمی‌خواهد.

این خطیب نماز جمعه با اشاره تحمل و صبوری مردم در طول انقلاب بیان کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال حمایت از تولید ملی نام‌گذاری کرده‌اند و اگر ما به‌گونه‌ای در این حوزه عمل کنیم که زمینه تسلط بیگانگان به فضای اقتصادی را فراهم کنیم عمل ما حرام و غیرقابل بخشایش خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار