همایش بزرگ تجلیل از فرهنگیان و بازنشستگان شهرستان کلاله

گرگان(پانا)-با حضور مهرالله رخشانی مهر معاون وزیر و ریس نوسازی و تجهیز مدارس کشور همایش بزرگ تجلیل از فرهنگیان و بازنشستگان شهرستان کلاله برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۸۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
همایش بزرگ تجلیل از فرهنگیان و بازنشستگان شهرستان کلاله

همایش بزرگ تجلیل از معلمان نمونه و بازنشستگان این شهر با حضور مهرالله رخشانی مهر معاون وزیر و ریس نوسازی و تجهیز مدارس کشور ،غراوی نماینده شرق گلستان در مجلس، احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان ، حمیدی فرماندار کلاله و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

رخشانی مهر معاون وزیر دراین همایش ضمن تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری گفت: شهرستان کلاله از ظرفیت های بالایی برخوردار است.

معاون وزیر گفت: توانایی خواندن یکی از مهمترین مهارت‌های اساسی دنیای امروز است و مطالعه برای داشتن ارتباط با جامعه امروز ضروری است.

وی ادامه داد: با خواندن کتاب استرس را از خود دور خواهید کرد. این تاثیر بر مغز بیش از گوش کردن به موسیقی و یا پیاده‌روی است. حافظه نیز با خواندن کتاب و یادآوری شخصیت‌های داستان و رویدادها و دیگر موارد ارتقا می‌یابد. تصورات نیز با خواندن کتاب‌های تخیلی بهبود می‌یابند.وی افزود: از دیگر مزایای کتابخوانی می‌توان به پیشرفت مهارت‌های فکری، ساخت کلمات، بهبود مهارت‌های نگارشی و مهارت‌های ارتباطی اشاره کرد.

رخشانی مهر خاطر نشان کرد: خواندن و مطالعه کمک می‌کند تا افراد تخیل فعال‌تری داشته باشند و این تخیل موجب سطح بالاتری از خلاقیت در جامعه می‌شود.

غراوی نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: همه باید دست در دست یکدیگر دهیم تا نظام تعلیم تربیت کشور به سمت رشد و پیشرفت حرکت کند و روز به روز شاهد ارتقای تعلیم تربیت و دانش آموزان این مرز و بوم باشیم .

غراوی در ادامه گفت: همه ما شاگردان شما معلمان عزیز هستیم و همیشه باید قدردان معلمان باشیم.

احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش گلستان نیز در این همایش ضمن تبریک هفته معلم و تبریک نیمه شعبان گفت: استاد مطهری در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشته بود و آثار عمیق شهید در احیای فکر دینی اصیل و منطبق با نیاز روز جامعه در حال گذار ما بسیار مؤثر بوده است.

وی افزود: نقش کلیدی معلمان به عنوان مجریان آموزش عمومی و الگوهای اولیه دانش آموزان بسیار مهم است زیرا معلمان جامعه، انسان سازان نسل بعدی‌اند.

گوهری راد در ادامه گفت: دانش‌آموزان قویاً تحت تأثیر عشق و محبت، مَنش، کاردانی، و تعهد اخلاقی دبیران خود قرار دارند. چنانچه یک معلم محبوب، سرمشقی برای دانش‌آموزان گردد، آن‌ها سعی می‌کنند از رفتار، پوشش، آداب معاشرت و سبک محاوره‌ای او پیروی کنند.

در ابتدای این همایش حسین طاهری راد مدیر آموزش و پرورش کلاله ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به همه مهمانان و فرهنگیان و تبریک هفته معلم گفت: امروز روز همدلی همه مسئولین و فرهنگیان عزیز است. هنگامی که ما دربارة معلمانِ خوب و شایسته صحبت می‌کنیم دالّ بر این است که آن‌ها بایستی سرمشق‌های ایمان و پارسایی بوده ودانش و معلومات کافی داشته باشند. یک آموزگار باید توجه کند که وظیفه‌اش تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است و باید نسبت به آن تکلیف، احساس مسئولیت داشته باشد.

طاهری راد گفت: سخن را با جملاتی فاخر از ارسطو، معلم اول، به پایان می‌رسانم:
"کسانی که فرزندان ما را به نیکی آموزش می‌دهند، می‌باید نسبت به والدین بیشتر ارج نهاده شوند، چراکه پدر و مادر صرفاً زندگی می‌بخشند، در حالی که آن‌ها [معلمان] هنرِ خوب زندگی کردن را."

در ادامه مراسم از بازنشستگان محترم و معلمان نمونه شهرستان توسط مسئولین تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار