مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان خبر داد

محیط‌بان گلستانی از زندان آزاد شد

گرگان(پانا)-محیط‌بان گلستانی که به علت قتل غیرعمد در زندان بود با رضایت اولیای دم از زندان آزاد شد.

کد مطلب: ۸۱۸۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
محیط‌بان گلستانی از زندان آزاد شد

امیر عبدوس، مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان، اظهار کرد: محیط‌بان گمیشانی که مهر ماه سال 95 یک صیاد را در منطقه تالاب بین المللی گمیشان بر اثر تیراندازی کشته بود و به علت قتل غیرعمد در زندان بازداشت بود، با گذشت اولیای دم و پرداخت دیه از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ، از زندان آزاد شد.

وی افزود: قربان محمد دبیری، محیط بان تالاب بین‌المللی گمیشان، در حین گشت و کنترل در حاشیه این تالاب متوجه حضور چند صیاد شده تیراندازی هوایی برای متواری کردن این صیادان کرده بود که متاسفانه بر اثر تیراندازی غیرعمد و اشتباه این محیط‌بان، یکی از صیادان از ناحیه پا مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می دهد.

وی اظهار کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان در طول مدت یک سال و نیم، تلاش‌های زیادی برای کسب رضایت خانواده مقتول با وساطت ریش‌سفیدان و بزرگان قوم ترکمن انجام داد که خوشبختانه اولیای دم مقتول گذشت کردند و امروز این محیط بان به آغوش خانواده خود برگشت.

عبدوس گفت: مراحل قانونی برای پرداخت دیه کامل متوفی از طریق این اداره کل انجام و مبلغ دیه به طور کامل پرداخت شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: امیدواریم دیگر شاهد هیچگونه درگیری بین محیط‌بانان و شکارچیان نباشیم زیرا در این موارد یا یکی از طرفین کشته می‌شود یا به مجروحیت طرفین می‌انجامد که 120 شهید و صدها مجروح، در راه محیط زیست از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون گواه این ماجراست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار