دانش‌آموزان از دلایل حضورشان در جشنواره ابن سینا می‌گویند

تهران (پانا) - دانش‌آموزان شرکت‌کننده در سومین دوره جشنواره دانش‌‌آموزی ابن سینا از انگیزه شرکت خود در این جشنواره و علت حضورشان گفتند.

کد مطلب: ۸۱۸۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان از  دلایل حضورشان در جشنواره ابن سینا می‌گویند

فاطمه اسدی جوزانی، دانش‌آموز حاضر در سومین دوره جشنواره ابن سینا که در پایه نهم تحصیل می‌کند در گفت‌وگو با پانا درباره علت حضورش در این جشنواره اظهار کرد: در این جشنواره در رشته علوم پایه شرکت کرده‌ام و پژوهشی درباره بیماری صرع انجام دادم.

وی با اشاره به اینکه با کمک دوستانم در مدرسه یک داروی گیاهی برای بهبود بیماری صرع درست کرده‌ام، ادامه داد: در مدرسه فرزانگان ۶ منطقه ۱۸ به همراه همکلاسی‌هایم که در رشته زیست‌شناسی و ماکروبیولوژی فعالیت دارند در جشنواره ابن سینا شرکت کرده‌ایم.

این دانش‌آموز شرکت‌کننده در سومین دوره جشنواره ابن سینا گفت: پژوهش انجام شده ما در سال گذشته شکل گرفت و به دلیل اینکه رقابت بین دانش‌‌آموزان زیاد است امسال برای ارائه پژوهش خود در سمینار جشنواره ابن سینا شرکت کردیم.

اسدی جوزانی وجود موج پژوهشی در مدرسه خود را به عنوان یک انگیزه و مشوق اصلی بیان کرد و افزود: حس رقابت باعث می‌شود که با انجام پژوهش از دوستان دیگر خود عقب نمانم.

پرستو آژیر، دانش‌آموز مدرسه فرزانگان ناحیه یک شهر ساری نیز درباره علت حضور خود در جشنواره ابن سینا گفت: در پایه هشتم تحصیل می‌کنم و در رشته آزمایشگاه شیمی در سومین دوره جشنواره ابن سینا شرکت کرده‌ام.

وی ادامه داد: مدرسه فیلم‌هایی را در اختیار ما قرار داد که پس از مشاهده آن‌ها امروز در یک آزمون کتبی و عملی شرکت کرده‌ام.

آژیر در پاسخ به این سوال که شرکت در این آزمون و جشنواره ابن سینا چقدر تاثیرگذار است بیان کرد: بیشتر آزمایش‌های ما درباره شناخت اسیدها، بازها و واکنش‌ها بود که این شناخت می‌تواند به ساختن یک اسید در منزل که برای خانواده مضر نباشد کمک کند.

مهدیس اصغری دانش‌آموز مدرسه فرزانگان شهر ساری نیز از تاثیر مثبت برگزاری جشنواره ابن سینا گفت که این آزمون‌ها اطلاعات زیادی را به ما داد که قطعا این اطلاعات در زندگی فردی و آینده شغلی ما مفید است.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه با جشنواره ابن سینا آشنا شدید عنوان کرد: جزئیات آیین نامه این جشنواره را مدارس در اختیار ما قرار می‌دهند البته نقش معلمان نیز در ترغیب ما به شرکت در جشنواره کم نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار