نخستین نمایشگاه ابداعات و اختراعات دانش آموزان آموزشگاه استعدادهای درخشان ناحیه 2 زاهدان رونمایی شد

زاهدان (پانا)- دبیر اجرایی این نمایشگاه گفت: هدف ما از برگزاری این نمایشگاه علاوه بر کشف و بروز توانایی های دانش آموزان و ایجاد انگیزه میان آنها در شاخه های مهارتی "کارودانش و رشته های فنی و حرفه ای"، خروج از تک بعدی بودن آموزش ها است.

کد مطلب: ۸۱۸۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
نخستین نمایشگاه  ابداعات و اختراعات دانش آموزان آموزشگاه استعدادهای درخشان ناحیه 2 زاهدان رونمایی شد

به گزارش پانا سیستان و بلوچستان، ابراهیم کرمی در حاشیه این نمایشگاه اظهار داشت: مدارس تیزهوشان عمدتا به دنبال درس و پاسخ به وابستگی های درسی دانش آموزان بوده اند، لذا ایجاد اهمیت یک سویه به درس، مانع کار خلاقانه و علمی در مدارس ما شده است.

وی ادامه داد: ما برای خروج از تک بعدی بودن و سوق دادن دانش آموزان به نوآوری، نیازمند برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های متعددی در مدارس هستیم.

دبیر اجرایی این نمایشگاه با اشاره به اینکه حدود 60 اثر در این نمایشگاه شرکت و از مجموع آن تنها 48 اثر برتر توسط داوران برگزیده شده است، خاطرنشان کرد: مخترعان دانش آموز برای ساخت این اختراعات و ابداعات بدون الگو گیری خارجی و تنها بر اساس خلاقیت ذهنی و با اتکا به توانایی های خودشان توانسته اند این آثار را خلق کنند.

وی در پایان افزود: تمامی دانش آموزان کشور عزیزمان می توانند تنها با کمک ذهن و اعتماد به توانایی و همت والایشان سبب خلق چنین آثار ارزشمندی شوند.

به گزارش خبرنگار پانا در این نمایشگاه اختراعاتی همچون موشک هوشمند، بالابر هیدرولیکی، آب تصفیه کن خورشیدی، ربات مسیریاب و.. به نمایش عموم گذاشته شده است.

خبرنگار دانش آموز / مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار