در گفت و گو با پانا

نوریان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس :‌ اسرائیل باید منطقه را ملتهب نگاه دارد تا برای خود حاشیه امن ایجاد کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نمایش نخست‌وزیر اسرائیل در بی ارزش خواند و ضمن تأکید بر اینکه اسرائیل از آرامش در منطقه سود نمی برد بیان کرد که ایجاد تشنج در منطقه برای اسرائیل حاشیه امن ایجاد می‌کند.

کد مطلب: ۸۱۸۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
نوریان، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس :‌ اسرائیل باید منطقه را ملتهب نگاه دارد تا برای خود حاشیه امن ایجاد کند

اردشیر نوریان در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص ادعاهای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل درباره برنامه‌های هسته و موشکی ایران گفت: «مسئولان کشورمان به روشنی پاسخ این نمایش مضحک نتانیاهو را دادند و این موضوع بسیار روشنی است. این آخرین تلاش‌های اسرائیل برای تأثیرگذاری روی تصمیم آمریکا در قبال برجام است تا این توافق بین‌المللی را برهم بزند.»

وی افزود: «ادعاهای نتانیاهو هیچ سند و مدرکی نداشت و حرف‌هایش هیچ پایه و اساسی ندارد و به نظر من ارزش موضع‌گیری هم ندارد؛ در همین حد که وزارت امور خارجه کشورمان اعلام نظر کرده است، کفایت می‌کند.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: «‌اسرائیل از آرامش در منطقه سود نمی‌برد و دائما باید منطقه را ملتهب نگاه دارد و روابط بین کشور‌های منطقه را متشنج کند تا بتواند برای خود حاشیه امن ایجاد کند. همه این نمایش‌ها نیز به همین دلیل است.»

وی در پاسخ به این پرسش که حدود 10 روز تا اعلام نظر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا باقی مانده است آیا این مسائل در تصمیم ترامپ موثر خواهد بود یا خیر؟ تصریح کرد: «نمی‌توانیم بگوییم که ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌تواند اثر قاطعی در تصمیم ترامپ داشته باشد اما به هر حال جامعه صهیونیستی تلاش خود را می‌کند.»

نوریان یادآورشد: «در داخل ایالات متحده آمریکا خود جریان آیپک لابی گسترده صهیونیست‌هاست. این لابی در جامعه آمریکا به خصوص نزد اعضای حزب جمهوریخواه که وابستگی خیلی نزدیکی به آیپک دارند بسیار اثر‌گذار است. علاوه بر این، عمده مجتمع‌های عظیم صنعتی و نظامی در آمریکا در اختیار صهیونیست‌ها هستند.»

وی خاطر نشان کرد: « صهونیست‌ها در جامعه رسانه‌ای آمریکا نقش زیادی دارند و کار رسانه‌ای گسترده‌ای انجام می‌دهند. آنان تلاش می‌کنند تا در فرآیند تصمیم‌سازی آمریکا نقش خود را دائما فعال نگهدارند؛ بنابراین تاثیر خود را با این تبلیغات منفی علیه توافق بین‌المللی برجام می‌گذارند.»

وی ادامه داد: «البته بعید ‌می‌دانم رسانه‌های صهیونیستی بر تصمیم‌گیری ترامپ اثرات قاطعی داشته باشد زیرا به هر حال عوامل بسیار زیادی باید در کنار هم قرار گیرند تا آمریکایی‌ها چنین تصمیمی بگیرند. صرفا با فشار رژیم صهیونیستی نمی‌توان تصمیم‌های یک طرفه‌ای گرفت؛ به هر حال اتحادیه اروپا و کشور‌های قدرتمندی مانند چین و روسیه در برجام حضور دارند و آمریکا به تنهایی نمی‌تواند تمام این تصمیمات را برهم بریزد.»

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در مورد اینکه آیا نمایش نتانیاهو بر افکار جامعه جهانی تاثیری دارد یا خیر؟ گفت: «بر اساس آنچه که کشورهای مختلف و اتحادیه اروپا در این زمینه مطرح کرده‌اند به نظر می‌رسد تاثیر چندانی ندارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار