فرماندار اسلامشهر:

شوراهای اسلامی با تمام توان به مردم خدمت کنند

اسلامشهر (پانا)-فرماندار اسلامشهر در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا در دولت تدبیر و امید از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

کد مطلب: ۸۱۸۳۰۰
لینک کوتاه کپی شد
شوراهای اسلامی با تمام توان به مردم خدمت کنند

دراین همایش که به ماسبت هفته شوراها و با حضور مصطفی کواکبیان نماینده تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و جمعی مسئولان شهرستان برگزار شد، امیراله حقیقی در سخنانی ضمن تبریک روز شوراها، روز جهانی کارگر و هفته معلم و همچنین میلاد حضرت ولیعصر(عج) اظهار داشت: اعضای شوراها با تمام توان به مردم خدمت کنند.
فرماندار اسلامشهر با بیان اینکه ۶ اصل در قانون اساسی به شوراها مربوط می شود گفت: در اصل ۱۰۰ قانون اساسی جایگاه والایی برای شوراها در جهت رشد و توسعه شهرها و روستا در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا در دولت تدبیر و امید از جایگاه ویژه ای برخوردارند گفت: اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در فضای تعاملی و دوستانه مشغول فعالیت هستند و در کنار دولت و دستگاههای اجرایی برای رفع مشکلات مردم و ارائه خدمت به آنان تلاش می کنند.
حقیقی با اشاره به اینکه شهرداری ها و شوراها همچون دو بال در جهت خدمت به مردم در کنار هم هستند گفت: شوراها بر اساس وظایف نظارتی و قانون گذاری که بر عهده دارند و شهرداری ها نیز با کارهای اجرائی و اجرای پروژه های عمرانی نقش قابل توجهی در پیشرفت و توسعه شهرها ایفا می کنند.
وی با بیان اینکه قانون شوراها بطور کامل در کشور اجرا نشده ،افزود: شورای عالی استانها از ظرفیت ویژه ای برخوردار است و حتی می تواند به مجلس شورای اسلامی نیز طرح ارائه دهد ،اما تابحال از ظرفیت این شورا به بهترین شکل ممکن استفاده نشده است.
فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: خلاءهایی در قانون شوراها وجود دارد که باید این خلاء ها احصاء و برطرف شود.

/خبرنگار :فاطمه قدم زاده/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار