مدیر تولید سیمای مرکز فارس:

فراهم نبودن زیرساخت هایی چون کابل های فیبرنوری ویا برق فشار قوی برخی بناهای تاریخی و فرهنگی فارس را از معرفی در قاب تلویزیون محروم کرده است

شیراز (پانا) - مدیر تولید سیما و تهیه کننده برنامه تلویزیونی شب فیروزه ای که از آرامگاه حافظ به طور زنده بر روی آنتن می رود، افزود: این برنامه در راستای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان فارس و شیراز تهیه شده است و فراهم نبودن زیرساخت هایی چون کابل های فیبرنوری ویا برق فشار قوی برخی بناهای تاریخی و فرهنگی ناشناخته فارس را از معرفی در قاب تلویزیون محروم کرده است و امکان راه اندازی برنامه های تلویزیونی و زنده در این مکان ها نیست.

کد مطلب: ۸۱۸۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
فراهم نبودن زیرساخت هایی چون کابل های فیبرنوری ویا برق فشار قوی برخی بناهای تاریخی و فرهنگی فارس را از معرفی در قاب تلویزیون محروم کرده است

روز شیراز(15اردیبهشت) و هفته شیراز بهانه ای شده تا مدیران، دست اندرکاران و تولید کنندگان برنامه های صداوسیمای مرکز فارس، تلاش خود را برای معرفی ظرفیت های مذهبی، فرهنگی، تاریخی، طبیعی، اقتصادی، گردشگری، ادبی و هنری این کلانشهر نامدار به کار گیرند و این همه داشته را از قاب تلویزیون و از طریق برنامه «شب فیروزه ای» برای مخاطبان داخل وخارج از کشور به نمایش بگذارند. براین اساس از شنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری برنامه شب فیروزه ای از آرامگاه حافظ شیراز بر روی آنتن شبکه های فارس،پنج تهران و جام جم رفت تا همگان با فرهنگ و آداب رسوم و دیدنی های این شهر بیش از پیش آشنا شوند و دل را در زلال غزل های خواجه اهل راز شست و شو دهند .
مدیر کل صداوسیمای مرکز فارس پخش این برنامه را نمایش ظرفیت و توانمندی های فارس به صورت همزمان در سه شبکه تلویزیونی را فرصتی برای معرفی بیشتر شیراز برشمرد و افزود: در هفته شیراز، مخاطبان با دیدن زیبایی های شیراز به حافظ حق می دهند که تاب دوری شیراز را نداشت و در این شهر ماند و ماندگار شد .

سید تقی سهرابی گفت: خاستگاه شب فیروزه ای شیراز است و از این شهر بی بدیل تار و پود این برنامه تلویزیونی به لطف خدا و یاری همکاران شبکه تهران در هم تنیده شد و اینک شب های بسیاری از استان های کشور با الگوگیری از شیراز، فیروزه ای شده است؛ اما طعم شب فیروزه ای فارس در کنار آرامگاه حافظ، سعدی و در جوار آستان شاهچراغ(ع) حرف دیگری است .

وی با اشاره به آغاز پخش مجدد این برنامه از شیراز افزود: این برنامه که از شنبه هفته جاری به همت همکاران فارس و مشارکت شبکه تهران آغاز شده در شب های آینده بینندگان شبکه بین المللی جام جم را نیز به جمع خود خواهد افزود و ایرانیان خارج از کشور هم از این برنامه زیبای تلویزیونی بهره مند می شوند .

مدیرکل صدا وسیمای فارس با اشاره به جاذبه های طبیعی و تاریخی استان در کنار ظرفیت های اجتماعی، اقتصادی و مذهبی افزود: برنامه های تلویزیونی فرصت مناسبی برای بیان توانمندی استان است چرا که ظرفیت های بیان نشده فارس و شیراز بیش از آن چیزی است که تاکنون گفته شده است و بنابراین صدا وسیما در این برنامه چندین هدف مشخص را دنبال می کند .

وی، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای حوزه های مختلف، ایجاد بستر مناسب برای رونق بخشی بیشتر به صنعت گردشگری، حمایت از تولیدات تولیدکنندگان کالاهای سنتی و صنعتی استان، تبیین جایگاه سومین حرم اهل بیت در کنار نمایش لطافت بی نظیر این خطه مینویی از سرزمین عزیز ایران اسلامی و آشنایی بیشتر مخاطبان با مردم میهمان نواز و فرهنگور فارس را از جمله اهداف صدا وسیما در راه اندازی برنامه های مشترک با شبکه های ملی خواند.

مدیر تولید سیمای مرکز فارس نیز بابیان اینکه تهیه کننده برنامه شب فیروزه ای مرتضی رضایی است وکارگردانی آن را علی محمد بهمنی به عهده دارد، اظهارداشت: 60 نفر از عوامل (به صورت مستقیم و غیرمستقیم) برای تولید برنامه شب فیروزه ای، فعالیت مستمر دارند .

یکی از نقاط قوت این برنامه ،که به صورت زنده هم پخش می شود،حضور مردم عادی در جریان برنامه است به طوری که آنها در نزدیک ترین فضای ممکن با محل اجرای مجریان و حضور میهمانان می نشینند .

در این برنامه هرشب میزبان یکی از چهره های مطرح کشور در حوزه های فرهنگی وهنری هستیم. همچنین یکی از خوانندگان استان فارس فرصت حضور و اجرای موسیقی در برنامه را پیدا می کند. حافظ خوانی، گفت و گو با گردشگران خارجی، معرفی مفاخر و ظرفیت های مختلف استان توسط مجریان به همراه وُله های سرگرم کننده از دیگر بخش های این برنامه 90 دقیقه ای است که هر شب از ساعت 21:05 تا 22:35 میهمان خانه های مخاطبان ارجمند می باشد .

تهیه کننده برنامه شب فیروزه ای در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر انجام هماهنگی های بین دستگاهی، فراهم بودن زیرساخت های فنی در محل ضبط چنین برنامه هایی بسیارمهم است، ابرازداشت: گاهاً فراهم نبودن زیرساخت هایی مانند کابل های فیبرنوری ویا برق فشار قوی باعث می شود تا ضبط برنامه های زنده خارج از استودیو امکان پذیر نباشد و عملاً معرفی برخی بناهای تاریخی و فرهنگی از قاب رسانه اتفاق نیفتد.

رضایی در پاسخ به اینکه چرا برنامه هایی مثل شب فیروزه ای در اماکن تاریخی دیگر و کمتر شناخته شده شیراز مثل موزه سنگ هفت تنان ضبط نمی شود، گفت:واقعیت این است که در این اماکن و یا ارگ کریم خانی ما با مشکلاتی برای بستن قاب دوربین مواجهیم و تنها در دو سه نمای به خصوص می توان در این بناها تصویربرداری خوب انجام داد. به همین دلیل پیشنهاد می دهم که یک اتاق فکر میان سازمان های مختلف و صداوسیما تشکیل شود تا طرفین با شناخت نیازهای موجود، بتوانند خدمات متقابلی را به یکدیگر ارایه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار