مدیر کل آموزش و پرورش استان در بیستمین همایش استانی خیرین مدرسه ساز:

راه پیشرفت جامعه از آموزش وپرورش می گذرد

مریم رشتچی مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در محل سالن همایش های بین المللی روزبه زنجان گفت: راه پیشرفت جامعه از آموزش وپرورش می گذرد.

کد مطلب: ۸۱۸۲۵۷
لینک کوتاه کپی شد
راه پیشرفت جامعه از آموزش وپرورش می گذرد

زنجان(پانا)-بیستمین جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار استان زنجان با حضور استاندار،نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس،مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن همایش های بین المللی روزبه زنجان برگزار گردید.

مریم رشتچی در این مراسم با خیر مقدم به میهمانان گفت:بر خود وظیفه می دانم یادی کنم از شادروان حاج حسن غضنفریان خیر نیک اندیش و رییس سابق مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان که امروز غایب بزرگ این مراسم هستند.

وی افزود:خداوند بزرگ را شاکرم که توفیقی دست داد تا در کنار شما خیرین بزرگوار و اندیشمند مدرسه ساز باشم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد:شما خیرین مدرسه ساز برگزیدگانی هستید که در کلاس ایثار درس سخاوت می دهید.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به جمله معروف"تلاش در راه مدرسه سازی خود جهادی مقدس است و مشارکت در مدرسه سازی از ماندگارترین کارهای نیک است."از مقام معظم رهبری ابراز داشت:بدون شک مدرسه به عنوان اولین پایگاه رسمی کسب علم و دانش جایگاه ویژه ای در تعلیم و تربیت آینده سازان ایران اسلامی دارد.

رشتچی تاکید نمود:ضرورت دارد تمام اقشار جامعه و ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی کشور قدم در راه حل و فصل مشکلات آموزش و پرورش بردارند.

وی با اشاره به ضرورت تربیت نسل کارآمد برای کشور ادامه داد:حضور مردم و بویژه خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در کنار مسئولین و متولیان امر تعلیم و تربیت زمینه ساز رشد و تعالی اموزش و پرورش را فراهم کرده و می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن تاکید بر اجر دنیوی و اخروی خیرین مدرسه ساز متذکر شد:کار خیرین تنها ساختن یک مدرسه نیست بلکه فرهنگ و آینده و فردای ایران اسلامی را می سازند.

وی از خیرین خواست:فرهنگ خیری را بیش از پیش در جامعه و به خصوص در بین جوانان گسترش دهند.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت رسمی استان اظهار داشت:نزدیک به دو هزار و400مدرسه و بیش از 180هزار دانش آموز استان به تنهایی قادر به اداره دستگاه تعلیم و تربیت نیستند.

رشتچی تصریح کرد:مشارکت همگان در این خصوص اجتناب ناپذیر است و برای توسعه فرهنگی و اجتماعی استان عزیزمان باید آموزش و پرورش را به طور یقین یاری نمود.

وی تاکید نمود:راه پیشرفت جامعه از آموزش وپرورش می گذرد.

گفتنی است،خیرین مدرسه ساز استان زنجان از سال 1377 تا کنون 280 مدرسه با یک هزار و 134 کلاس درس و زیر بنای 118 هزار متر مربع ساخته اند و تحویل آموزش و پرورش داده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار