یادواره ۲۴ شهید فرهنگی و دانش‌آموز زیرکوه

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش: مسیر شهدا مسیر هدایت و رستگاری است‌

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مسیر شهدا مسیر هدایت و رستگاری است‌ گفت که امروز شهدا به این یادواره‌ها نیاز ندارند بلکه این ما هستیم که برای در راه ماندن به تمسک و توسل به شهدا نیاز داریم.

کد مطلب: ۸۱۸۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش: مسیر شهدا مسیر هدایت و رستگاری است‌

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی شهرستان زیرکوه با گرامی داشت یاد و خاطر ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز از برگزار کنندگان این حرکت فرهنگی ارزشمند تشکر کرد و اظهار کرد: اقتدار هر کشوری به یکی از مولفه‌های قدرتی است که آن کشور بر آن مولفه تمرکز کرده است و هر کشوری بر یک مولفه تمرکز دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مولفه قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران قدرت فرهنگی است که امروز اقصی نقاط جهان را تحت تاثیر خود قرار داده و معلمان و جامعه فرهنگیان مهمترین رکن در تقویت این مولفه فرهنگی و درانتقال ارزش‌های نظام هستند بنابراین نیاز هست نظام ما به این دستگاه فرهنگ ساز توجه ویژه‌ای کند.

کاظمی ادامه داد: زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان بنا به فرمایش مقام معظم رهبری کمتر از شهادت نیست بنابراین باید قدر این حرکت عظیم فرهنگی و فضیلت این کار ارزشمند را بدانیم.

وی با بیان اینکه مسیر شهدا مسیر هدایت و رستگاری است‌ گفت: امروز شهدا به این یادواره‌ها نیاز ندارند بلکه این ما هستیم که برای در راه ماندن به تمسک و توسل به شهدا نیاز داریم.

کاظمی اذعان کرد: شهدا زنده‌اند و یکی از معناهای زنده بودن، اثر گذاری است و این اولین ثمره پیوند با شهیدان است و باید این پیوند را محکم کنیم. یکی از بهترین مسیرها برای انتقال فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس برگزاری همین یادواره‌هاست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز اقتدار نظامی و علمی و استقلال عزت، شرف، دین و هویت ما مدیون خون شهدا و همین فرهنگ شهادت طلبی و ایثار است و باید این فرهنگ را زنده نگه داریم و منتقل کنیم.

کاظمی بیان کرد: فرهنگ شهادت طلبی و ایثار را یعنی فرهنگ خدامحوری، ولایت پذیری و خدمت بی منت به مردم و اگر قرار باشد امروز ارزش‌های نظام را نگه داریم باید این فرهنگ را به نسل چهارم انقلاب منتقل کنیم.

وی اذعان کرد: دشمنان نظام انقلاب اسلامی بعد از ۴۰ سال با وجود آزمایش همه نقشه‌ها با شکست مواجه شده است اما دشمن آرام نمی‌گیرد و برنامه ریزی می‌کند چون از دست ملت ایران عصبانی است.

کاظمی گفت: این قدرت نظام مدیون رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حضور آگاهانه مردم در صحنه‌هاست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بزرگترین سرمایه اجتماعی کشور یعنی اتحاد و انسجام مردم است و دشمن به دنبال تفرقه بین مردم و مسئولان است بنابراین باید بسیار آگاهانه عمل کنیم تا در دام دشمن گرفتار نشویم.

کاظمی گفت: دشمن معنویت و سبک زندگی ما را هدف قرار داده است و هیچکدام ما از تیررس این نقشه خارج نیستیم بنابراین باید به خودمان برگردیم و به مسیر واقعی نظام و انقلاب برگردیم وگر نه قطعا با بحران مواجه می‌شویم.

وی بیان کرد: حرکت‌های فرهنگی در دل خانواده و جامعه مثل همین یادواره شهدا می تواند هدایتگر و چراغ راه باشد بنابراین باید دستبوس کسانی باشیم که این محافل را برگزار می‌کنند.

کاظمی تاکید کرد: آنچه بر دوش ما به عنوان میراث دار خون هزاران شهید قرار دارد، مسئولیت پاسداری از خون شهداست.

گفتنی است؛ یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان زیرکوه با حضور علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، لامعی مدیر کل آموزش و پرورش استان، سرهنگ برات زاده معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضای استان، امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسوولان و حضور پرشور مردم و دانش‌آموزان شهرستان زیرکوه در مسجد فاطمه الزهرا شهر حاجی آباد برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار