اولین جشنواره ملی «ترانه و شعر سپید رضوی» فراخوان داد

بیرجند(پانا) ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اولین جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(علیه السلام) به میزبانی این استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۸۱۸۲۱۷
لینک کوتاه کپی شد
اولین جشنواره ملی «ترانه و شعر سپید رضوی» فراخوان داد

احمد محبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اعلام این خبر بیان داشت: اولین جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(علیهم السلام) برگزار می شود.

وی گفت: تقویت پیوند ادبیات فارسی با فرهنگ ناب رضوی، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده و مناسب آثار برتر فرهنگی در زمینه معارف رضوی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی «سبک زندگی رضوی و ابعاد شخصیتی امام رضا(علیه السلام)» را از جمله موضوعات این جشنواره برشمرد و ادامه داد: قالب های شعری این جشنواره «شعر سپید» و «ترانه» اعلام شده است و شرکت کنندگان می توانند در بخش ویژه این جشنواره با موضوع «مدح و منقبت امام موسی ابن جعفر (علیه السلام) نیز شرکت کنند.

وی درخصوص مقررات شرکت در این جشنواره هم توضیح داد: شرکت در تمامی بخش های جشنواره برای یک شاعر بلامانع است و مسئولیت محتوا و اصالت آثار بر عهده ارسال کننده است.

محبی همچنین با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در ارسال تعداد آثار بر اساس قالب های انتخابی، حداکثر تا ۵ اثر می توانند ارسال کنند، گفت: چنانچه آثار رسیده از کیفیت مطلوب برخوردار نباشد، تقلیل احتمالی جوایز به صلاحدید هیات داوران انجام می شود.

به گفته وی، اشعار سپید و ترانه هر کدام توسط داوران تخصصی همان بخش داوری می شود.

وی با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره مجاز است از آثار ارسالی به صورت های مختلف (کتاب، نشریه،‌ بولتن و ...) استفاده کند، افزود: دبیرخانه با حفظ حقوق معنوی صاحبان آثار برگزیده، مجاز به استفاده از آثار در تولیدات موسیقیایی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی آخرین مهلت آثار برای شرکت دراین جشنواره را ۱۰ آبان ماه امسال ذکر کرد و یادآور شد: اختتامیه این مراسم همزمان با هفته دوم آذرماه در بیرجند برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار