معاون عمرانی استانداری خوزستان: عبور یک سوم جمعیت زائران حسینی از مرز شلمچه

اهواز (پانا) - معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به تصویب طرح جامع مرز شلمچه گفت: نیازهای این طرح شامل استقرار موکب، تعیین مسیرپیادگان حسینی، استقرار ادارات، سایت های نظامی، پشتیبانی، بحث امدادها و بهداشت و درمان است.

کد مطلب: ۸۱۸۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون عمرانی استانداری خوزستان: عبور یک سوم جمعیت زائران حسینی از مرز شلمچه

فرامند هاشمی‌زاده در جلسه ستاد اربعین حسینی در اظهار کرد: عمده بحث‌های جلسه ستاد اربعین امروز مربوط به بررسی کمیته‌های زیرساخت در مرزهای شلمچه و چذابه و تصویب طرح جامع شلمچه بود.

وی با بیان اینکه برای دو مرز طرح جامع تهیه شده است، گفت: در مرز چذابه طرح جامع از سال‌های گذشته مصوب شده و زیر ساخت‌های مرز برابر با طرح جامع اجرا شده است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به ورود و خروج بالغ بر یک سوم جمعیت زائران از مرز شلمچه، بیان کرد: اجرای یک طرح با وسعت بیشتر و جامعیت کلان‌تر ضرورت داشت به همین دلیل با توجه به حضور مشاوران طرح در جلسه نیازهای طرح با توجه به نیازهای کمیته‌ای ستاد اربعین مصوب شد.

هاشمی زاده با اشاره به تصویب طرح جامع مرز شلمچه افزود: نیازهای طرح شامل استقرار موکب، تعیین مسیرپیادگان حسینی، استقرار ادارات، سایت‌های نظامی، پشتیبانی، بحث امدادها و بهداشت و درمان است که در طول مسیر مواکب، پیش‌بینی و باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه در مسیر شلمچه با توجه به تولیت و مدیریت منطقه آزاد به منظور هماهنگی، کمتر با مشکل مواجه می‌شویم، عنوان کرد: اکنون کار احداث مسیر و احداث مواکب و زیرساخت توسط منطقه آزاد اروند آغاز شده است.

هاشمی زاده گفت: انتظار می‌رود ظرف مدت زمان تعیین شده برای اتمام طرح که 2 ماه است، کارهای مربوط آن به اتمام برسد و به ستاد عتبات عالیات خوزستان به منظور واگذاری به موکب‌ها تحویل شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: در اجرای طرح تمهیداتی اندیشیده شده که اجرای طرح با وجود داشتن جنبه مدرن، جنبه معماری و اسلامی آن حفظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار