استاندارخوزستان: دولت تدبیر و امید با تمام توان و قدرت پشتیبان کارگران است

اهواز (پانا) - استاندارخوزستان گفت: دولت دوزادهم تمام تلاش خود را برای ارتقا سطح معیشت کارگران و بازنشستگان به کار گرفته است و اعتقاد دارد باید در این مسیر اقدامات بیشتری نیز صورت بگیرد تا با تمام توان و قدرت پشتیبان کارگران باشد.

کد مطلب: ۸۱۸۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
استاندارخوزستان: دولت تدبیر و امید با تمام توان و قدرت پشتیبان کارگران است

غلامرضا شریعتی در مراسم بزرگداشت روز کارگر و هفته بسیج کارگری، اظهارکرد: همه ارکان شورای تامین استان برای کمک به حل مسایل جامعه کارگری به خصوص بنگاه های اقتصادی که با مشکلات جدی مواجه هستند، تلاش کرده و می کنند و وقت ویژه ای را در طول شبانه روز گذاشته اند تا بتوانند در حد بضاعت استان، مسایل و مشکلات کارگران را به حداقل برسانند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید با جدیت پیگیری مسایل کارگران است و برای تحقق مطالبات کارگری از هرکوشش و تلاشی دریغ نخواهد کرد.

استاندارخوزستان تصریح کرد: شرکت های دولتی و خصوصی استان باید با تمام توان تلاش کنند تا به روز و دارای قدرت رقابت باشند. آن ها باید بتوانند خود را در چرخه تولید حفظ کنند تا بتوانند در مسیر تولید پاسخگوی مطالبات کارگران خود باشند. این شرکت ها اگر مدیریت صحیح اعمال کنند و بهره وری مناسبی نداشته باشند، روز به روز به مشکلاتشان افزوده خواهد شد.شرکت ها و بنگاه های اقتصادی اگر بخواهد وضع درآمدی خود را افزایش دهند و درآمدهای کارگران را بهبود ببخشند، باید به سمت دانش و تکنولوژی پیش بروند و شناخت بازار هدف را نیز در دستور کار خود قرار دهند.

شریعتی عنوان کرد:در طی سال های گذشته همواره آمار بالای متقاضیان کار در کنار رشد منفی اقتصادی، فرصت کمی را برای جذب و اشتغال فراهم کرده بود و باعث ایجاد یک نا امنی در اشتغال شده بود. این دولت برای رفع این مسایل سعی کرده است تا زمینه رشد اقتصادی را با حمایت همه جانبه از بخش خصوصی و سرمایه گذاران فراهم کند تا شاهد ارتقا و افزایش جایگاه و شان کارگران در کشور باشیم.

وی بیان کرد: هنوز مطابق افقی که چشم انداز توسعه کشور است، پیش نرفته ایم و به سرعت مد نظر در این زمینه نرسیده ایم و این مساله باعث شده تا جمعیت بیکاران و افرادی که طلب شغل دارند، بالا باشد اما امیدواریم با تمهیداتی که دولت در نظر گرفته است، شاهد ایجاد اشتغال جوانان در کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم اقتصاد کشور و استان پیشرفت کند، باید شرایط به گونه ای فراهم شود تا کارگر در کارخانه، خیابان و خانه از امنیت فکری و شغلی برخوردار باشد. باید شاخص های کلان اقتصادی کشور را در مسیر درست قرار دهیم و در این زمینه تلاش های فراوانی صورت گرفته است.

و با تاکید بر اینکه آموزش مهارت های شغلی و حرفه ای کارگران متناسب با نیاز بازار اقتصادی استان از دیگر مسایلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد تا کمبود نیروی متخصصص و ماهر در استان نداشته باشیم گفت: یکی از معضلات و چالش های استان در بحث پروژه های بزرگ، کمبود نیروی ماهر و دوره دیده متناسب با نیاز پروژه ها است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار