وزیر صنعت، معدن و تجارت:

نوسازی ۶۰ هزار خودرو سنگین در برنامه امسال وزارت صنعت است

اهواز (پانا) - وزیر صنعت، معدن و تجارت از برنامه‌ریزی برای جایگزینی ۶۰هزار دستگاه خودرو فرسوده ناوگان حمل و نقل سنگین کشور در سال ۱۳۹۷ خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۸۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
نوسازی ۶۰ هزار خودرو سنگین در برنامه امسال وزارت صنعت است

محمد شریعتمداری عصر دوشنبه در آیین آغاز دومین مرحله نوسازی ناوگان فرسوده سنگین گفت: فرم های مربوط به قطعات منفصل برای تولید ۳۶ هزار دستگاه خودرو سنگین از سوی شرکت های خارجی تامین شده که در مراحل مختلف گشایش اسنادی است.
به گفته وی، برخی از این محموله‌ ها در حال حمل به داخل است و امید می رود از مرداد امسال نخستین محموله به خودروهای تجاری ساخت داخل تبدیل و تحویل خودروها در روند جدید پیگیری شود.
شریعتمداری ابراز امیدواری کرد این حرکت، جهش قابل توجهی در دیگر عرصه‌های اقتصادی از جمله قطعه سازان بخش خصوصی ایجاد کند.
وی از برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون و ۷۵۰ هزار دستگاه خودرو سبک در سال ۱۳۹۷ خبر داد.
به گزارش ایرنا، اسفندماه پارسال مگاپروژه نوسازی ناوگان فرسوده سنگین کشور در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت با واگذاری ۲۰۰ دستگاه خودرو تجاری به متقاضیان در شرکت سایپادیزل آغاز شد.
برنامه دولت برای نوسازی این ناوگان، پرداخت تسهیلات بانکی به دارندگان خودروهای فرسوده است و شمار خودروهای جایگزین شده در سه سال اجرای طرح ۲۰۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه و منابع اختصاص یافته از سوی دولت معادل قطعات منفصل خودرو (بیش از هفت میلیارد دلار) برآورد شده است.
در این طرح، سهم تسهیلات بانکی ۲۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و آورده متقاضی ۱۸۳ هزار میلیارد ریال خواهد بود.
چندی پیش معاون توسعه صنایع حمل و نقل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به ایرنا گفت: این تسهیلات با نرخ بهره ۱۸ درصد و پنج ساله اعطا می شود که ۳۰ درصد قیمت خودرو را دربردارد.

توقف تراز تجاری منفی در فروردین ماه
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره میزان رشد صنعتی پارسال اعلام کرد: از ۴۴ قلم کالای منتخب مهم صنعتی، برای ۳۳ کالا روند رشد پنج درصدی در تولید و درباره ۱۳ کالای دیگر رشد مشابه پارسال یا کمی کمتر ثبت شد.
وی به رشد بیش از ۱۵درصدی صادرات غیرنفتی در فروردین امسال در قیاس با مدت مشابه پارسال اشاره کرد که با وجود رشد منفی در صادرات میعانات گازی رخ داده است.
شریعتمداری اضافه کرد: در زمینه واردات نیز رشد ۷.۷ درصدی در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ثبت و روند منفی تراز تجاری کشور متوقف شد.
به گزارش ایرنا براساس اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران، مجموع صادرات و واردات غیرنفتی ایران در نخستین ماه سال پنج میلیارد و ۶۶۲ میلیون دلار شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش یافت.
صادرات غیرنفتی ایران به سه میلیارد و ۱۳۳ میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵.۹ درصد رشد کرد.همچنین ۲ میلیارد و ۵۲۹ میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که ۷.۰۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
فروردین ماه امسال تراز تجاری کشور به مثبت ۶۰۴ میلیون دلار رسید و صادرات غیرنفتی ۱۵ درصد افزایش یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار