حسین‌زاده، عضو فراکسیون محیط زیست در گفت‌وگو با پانا خبر داد

بازگشت لایحه حمایت از محیط‌بانان به کمیسیون قضایی مجلس

تهران (پانا) - عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت لایحه حمایت از محیط بانان برای بررسی مجدد در دستور کار کمیسیون قضایی مجلس قرار گرفته است.

کد مطلب: ۸۱۸۱۵۶
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت  لایحه حمایت از محیط‌بانان به کمیسیون قضایی مجلس

عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین وضع لایحه حمایت از محیط‌بانان گفت: این لایحه در دستور کار کمیسیون بهداشت مجلس قرار گرفت و هفته گذشته در این کمیسیون به تصویب رسید.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تصویب هر چه سریعتر لایحه حمایت از محیط‌بانان در مجلس گفت: در تلاش هستیم تا این لایحه در کمیسیون‌های مربوط به تصویب برسد و پس از آن در صحن علنی مطرح شود.

این نماینده مجلس افزود: لایحه حمایت از محیط‌بانان، پس از تصویب در کمیسیون بهداشت، مجددا در دستور کار کمیسیون قضایی مجلس قرار گرفته است تا بررسی‌هایی نهایی در این کمیسیون انجام و مراحل تصویب سپری شود.

وی گفت: در این لایحه به دو نکته توجه ویژه شده است: یکی اینکه محیط‌بانان بتوانند در حمل سلاح همتراز نیروهای مسلح قرار بگیرند و از شرایط و قوانین آن‌ها بهره‌مند شوند و دوم اینکه پوشش بیمه‌ای این افراد به طور کامل مورد توجه قرار بگیرد.

حسین‌زاده تصریح کرد: محیط‌بانان با مشکلات معیشتی مواجه هستند و در درگیری‌ها به درستی از محیط‌بانان حمایت نمی‌شود اما در صورت تصویب لایحه مذکور، این مشکلات حل خواهد شد.

لایحه «حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان» به پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست در اسفندماه سال 95 به تصویب هیأت دولت رسید و پس از آن برای بررسی در اختیار مجلس قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار