تاسیس مدارس جامعه تعلیمات اسلامی مطابق با ارزش های الهی

تبریز(پانا) - در هفتادو پنجمین سالگرد تاسیس مدارس جامعه تعلیمات اسلامی، یکی از اهداف تاسیس این مدارس استمرار بخشیدن به ارزش های الهی و اسلامی عنوان شد.

کد مطلب: ۸۱۸۱۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تاسیس مدارس جامعه تعلیمات اسلامی مطابق با ارزش های الهی

حیدری، مدیر عامل مدارس جامعه تعلیمات اسلامی در هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس مدارس جامعه تعلیمات اسلامی در مدرسه هاشمیه تبریز حاضر شد و دراین مراسم گفت:ما باید یاد و خاطره شیخ عباسعلی اسلامی، بنیان گذار مدارس جامعه تعلیمات اسلامی را گرامی بداریم چراکه یکی از دغدغه های مهم وی تربیت دینی و اخلاقی، اعتقادی نسل جوان بود.
وی ادامه داد:شیخ عباسعلی اسلامی، طبیبی دوار، ‌خطیبی برجسته و توانا، روحانی دلسوز و ارزشمند بود. در واقع جامعه تعلیمات اسلامی، ریشه در جلسات جمعیت پیروان قرآن که با همکاری کسبه متدینین بازار و جمعی از مردم به رهبریت ایشان تشکیل گردید.
مدیرعامل مدارس جامعه تعلیمات اسلامی کشور عنوان کرد:اساس کار جمعیت پیروان قرآن و جامعه تعلیمات اسلامی، امربه معروف و نهی از منکر و مبارزه با بی حجابی و بی دینی بود و معتقد بود که هدایت و سعادت را در غیر از قرآن و اهل البیت علیهم السلام نباید جستجو کرد و اعتقاد داشت.
حیدری افزود:مدرسه و آموزش و پرورش یکی از ارکان مهم برای هدایت،‌سعادت‌،‌خوشبختی انسان می باشد به همین منظور به فکر تاسیس مدرسه افتاد و اولین مدرسه را تحت عنوان مدرسه جعفری اسلامی در خیابان وحدت اسلامی تهران تاسیس نمود.
وی خاطرنشان کرد:هم اکنون جامعه تعلیمات اسلامی خود را تابع ولایت مطلقه فقیه مفهوماً و مصدقاً یعنی مقام معظم رهبری حضرت آیه الله العظمی امام خامنه ای دام عزه به نیابت از حضرت ولی عصر (عج) پرچم دار نگهبان صراط مستقیم است میداند و از قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و دیگر منابع اسلامی به عنوان بزرگترین منابع حکمت عملی حداکثر استفاده را می نماید.
مدیرعامل مدارس جامعه تعلیمات اسلامی ابراز کرد: جامعه تعلیمات اسلامی معتقد به گفتمان فرهنگی براساس صلح و صفا ، مهر و محبت ،‌دوستی و تفاهم بین تمام نِحله ها می باشد.و خود را ملزم به تمرکز بر سند تحول بنیادین به عنوان محور ارتقاء کیفیت،جایگاه مدارس جامعه تعلیمات اسلامی به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت اسلامی، تاکید بر توسعه متوازن ساحت های شش گانه تعلیم و تربیت رسمی -عمومی، توجه خاص به بنیان خانواده و دستیابی به سیاست ها و راهبردهای کلان آموزش و پرورش می داند.
رحیمی،موسس مدارس نماینده جامعه تعلیمات اسلامی در تبریز نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: این مدارس به وسیله مرد توانمند، روحانی مبارز، علاقمند و آگاه به زمان حاج شیخ عباسعلی اسلامی بنا شده است.
وی ادامه داد:این فرد در روزگاری که ارزش های اسلامی و الهی زیر سوال رفته بود و هجمه های ضد اعتقادی شروع شده بود تشخیص داد که راه نجات ملت ها توجه به آموزش و پرورش استو معتقد بود اگر کاری برای احیای ارزش های الهی نیز تحقق گیرد جز با تلاش آموزش و پرورش نخواهد بود.
رحیمی اذعان کرد: در زمان طاغوت حاج شیخ عباسعلی اسلامی برای احیای ارزش های اسلامی علی رغم تمام فشار ها و تحدید ها اقدام به تاسیس این مدارس نمود که ما امروز بتوانیم هفتادو پنجمین سالگرد تاسیس این مدارس را گرامی بداریم.
موسس مدرسه هاشمیه و احسان در تبریز بیان کرد: این مدارس سابقه دو، سه ساله ندارند بلکه با صراحت می توان گفت اکثر افراد متدین و مسئولان امروزی استان دانش آموخته ی این مدارس هستند.
وی با اشاره به اینکه اساس نامه این مدارس مطابق با ارزش ها و خواسته های پیامبر اکرم است،گفت: ما دانش آموزان را طبق این ارزش ها و معرفت ها پرورش می دهیم چراکه باید در زندگی الگویی مناسب داشته باشیم و همه ظلم و فساد هایی که اکنون در جامعه وجود دارد به دلیل نادرست بودن الگوی انتخابی افراد است.

خبرنگار: فاطمه مرتضوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار