معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار یزد تاکید کرد: حمایت جدی دولت از تشکل های کارگری

یزد (پانا) - معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار یزد گفت: تشکلهای کارگری، بازوان مشورتی دولت و کارفرمایان است و دولت و مدیران ارشد استان ، حمایت جدی از این تشکل ها را در دستور کار دارند.

کد مطلب: ۸۱۸۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار یزد تاکید کرد: حمایت جدی دولت از تشکل های کارگری

"علی زینی وند" در جشن بیست و نهمین دوره تجلیل از کارگران ، کارآفرینان و واحدهای نمونه استان گفت: همه دولتها طرفدار کارگران بوده اند و عمده جهت گیری آنها نیز در همین مسیر بوده چون چرخ کشور و صنعت از طریق همین کارگران به حرکت در می آید.
وی افزود : هر کشوری که کارگران امیدوار ، بانشاط و فعال و دارای امنیت شغلی داشته باشد به بخشی از موفقیت در مسیر توسعه رسیده است.
معاون استاندار یزد اضافه کرد: در دنیای امروز ، کار حرفه ای و تولید باکیفیت توسط کارگران صورت می گیرد و ایران نیز در این مسیر گام برداشته و در حال رشد است.
زینی وند با اشاره به نقش مهم تشکلهای کارگری در واحدهای تولیدی تصریح کرد: هر کارگری دوست دارد در یک تشکل قوی و دارای چارچوب عضو باشد و تشکل هم باید به عنوان یک همکار امین با مشورت به کارفرمایان ، زمینه کارایی بیشتر کارخانه را فراهم کند.
وی خاطرنشان کرد: در هیچ جای دنیا با افزایش بی رویه حقوق، وضع کارگران بهتر نمی شود بلکه باید خدمات جنبی و بسته های حمایتی در کنار تامین مسکن ارزان و ایجاد مجتمع های تفریحی تعریف شود.
این مسئول با بیان اینکه برای تحقق شعار امسال باید یک مثلث در ذهن تجسم شود، خاطرنشان کرد: ضلع اول این مثلث ، مبارزه جدی با پدیده خانمانسوز قاچاق کالاست که دولت تدبیر و امید ، پرونده روشن و موفقی در این خصوص در حیطه وظایفش دارد.
معاون استاندار یزد افزود: بحث دوم این است که تشکلهای کارگری ، باید مراکز واردات کالاهای دارای مشابه داخلی را که با تعرفه صفر گمرکی وارد استان می شود شناسایی کنند که این کار با همکاری همین تشکلها در استان یزد در حال پیگیری است.
زینی وند با بیان اینکه مساله سوم افزایش کیفیت و پایین آوردن قیمت هاست ، اضافه کرد: در فضای رقابتی و مجازی امروز مردم به دنبال این کالاها هستند از این رو باید با لحاظ حق مشتری به این 2 مورد توجه شود در عین حال در تمامی این موراد دولت باید در کنار تولیدکنندگان باشد تا موانع را از سر راه بردارد.
در ادامه این مراسم دبیر اجرایی خانه کارگر استان یزد گفت: 600 واحد تولید استان شرایط ایجاد شورای کارگری و بیش از 2هزار واحد نیز شرایط ایجاد انجمن کارگری را دارند.
محمد علی دهقان افزود: خانه کارگر استان در توسسعه تشکل های کارگری حساسیت دارد و در این خصوص از مسئولان استان درخواست حمایت دارد.
وی از کارفرمایان نیز خواست تا با حمایت از تشکلها ، زمینه ایجاد تشکل کارگری را در مجموعه خود فراهم کنند.
دبیر خانه کارگر یزد با اشاره به روز جهانی کارگر گفت: این روز در واقع روز حمایت از کالای ایرانی ایرانی ، روز امنیت شغلی و عدالت شغلی و اجتماعی است.
دهقان با اشاره به شعار سال نیز اظهار کرد: تحقق این شعار بدون ایجاد و تضمین امنیت شغلی ممکن نیست و نیازمند نرمش بیشتری است ولی نمی توان همه مشکلات را از جانب دولت و یا فقط از جانب کارفرمایان به تنهایی دانست بلکه بسیاری از مشکلات از مدیریت های نادرست نشأت می گیرد.
65درصد جامعه یک میلیونی استان یزد را کارگران تشکیل می دهند و 180 هزار کارگر در استان یزد به طور مستقیم بیمه شده اند.
225 تشکل کارگری در استان یزد فعالیت دارد که ا ز این تعداد تشکل 103 انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی و مابقی شورای اسلامی کار و نمایندگان کارگر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار