اولین سند حریم دریا در مازندران صادر شد

ساری (پانا) - مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: اولین سند حریم دریا در شهرستان نور به مساحت 353 هزارو 168 متر مربع در اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان صادر و تحویل اداره کل منابع طبیعی و نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران شد.

کد مطلب: ۸۱۸۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اولین سند حریم دریا در مازندران صادر شد

محمدحسن بهادر با اعلام این خبر گفت: بیش از 900 هکتار حریم دریا و اراضی مستحدثه ساحلی در استان مازندران وجود دارد که در اقدامی کم نظیر و برای نخستین بار در استان و به منظور صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی و جلو گیری از پدیده شوم و مذموم زمین خواری، بیش از 35 هکتار از این اراضی مستند سازی گردید.

او با اشاره به جانمایی 7 هزار و 401 هکتار از حریم رودخانه ها در بانک کاداستر خاطرنشان کرد: در 2سال گذشته 324 هزار هکتار قطعه در لایه منابع طبیعی در بانک کاداستر تثبیت گردید و نقشه 1 میلیون و 122 هزار و 192 هکتار از منابع طبیعی جانمایی گردید.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران افزود: اداره کل متبوعش با استفاده از تمامی ظرفیت ها و برنامه ریزی های صورت گرفته اقدام به مستند سازی اراضی ملی و منابع طبیعی در سطح استان کرده است ، که برای نخستین بار نیز شاهد برگزاری جشن انفال در شهرستانهای کلاردشت و تنکابن بوده ایم.

بهادر در ادامه مبارزه با زمین‌خواری را به عنوان یکی از اصلی‌ترین مظاهر مبارزه با فساد اقتصادی و اداری عنوان کرد و گفت: مستندسازی منابع طبیعی شامل جنگل‌ها و مراتع، حریم سواحل و رودخانه‌ها علاوه بر جلوگیری از زمین خواری موجب اقدامات حقوقی مناسب در جهت جلوگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز که از مشکلات استان است، می‌شود.

این مسئول ضمن قدردانی از کارکنان واحد ثبتی نور تصریح کرد: خسارت‌های بی‌توجهی به طرح کاداستر در استان جبران ناپذیر است، به طوریکه ضرر ناشی از این قصور کمتر از خسارت ناشی از پدیده قاچاق نخواهد بود.

بهادر آمادگی کامل اداره کل متبوعش را برای تثبیت و مستندسازی انفال به شرط عزم جدی متولیان مربوطه اعلام داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار