تقدیر از 75 برگزیده مسابقه دانش آموزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان

همدان (پانا) - عصر شنبه از 75 برگزیده مسابقه دانش آموزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان و برندگان جشنواره عیدانه ایستگاه های بازیافت نوروزی تقدیر شد.

کد مطلب: ۸۱۸۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر از 75 برگزیده مسابقه دانش آموزی سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان

شهردار همدان در مراسم تقدیر از برگزیدگان مسابقه دانش ‌ آموزی سال 96 و اهدا جوایز برندگان جشنواره عیدانه ایستگاه ‌ های بازیافت نوروزی و رونمایی از ماشین ‌ آلات جدید این سازمان که عصر شنبه برگزار شد با بیان اینکه در زمینه تفکیک زباله آموزش ‌ های مختلفی از سوی شهرداری داده می ‌ شود گفت: فرهنگ ‌ سازی بهترین راهکار کاهش تولید زباله و تفکیک زباله از مبدأ است.

عباس صوفی با اشاره به اینکه در سازمان مدیریت پسماند علاوه بر جمع ‌ آوری زباله، آموزش تفکیک زباله از مبدأ نیز در حال انجام است بیان کرد: یکی از عوامل مخرب محیط زیست، مدیریت نشدن پسماند از زباله ‌ ها تا نخاله ‌ هاست.

وی با بیان اینکه در همدان روزانه حدود 500 تن زباله تولید می ‌ شود گفت: این میزان با زباله ‌ های شهرهای اطراف به یک ‌ هزار تن می ‌ رسد.

صوفی عنوان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری در سال گذشته 70 هزار نفر را در زمینه پسماند آموزش داده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم اظهار کرد: آموزش و پرورش نقش ارزشمندی در راستای فرهنگ سازی در زمینه پسماند می ‌ تواند داشته باشد.

رضوان سلماسی تصریح کرد: در همدان اقدامات خوبی در رابطه با فرهنگ ‌ سازی تفکیک زباله از مبدأ در مدارس انجام شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه شهروندان باید در زمینه داشتن شهری زیبا و به دور از زباله همکاری داشته باشند اظهار کرد: استفاده کمتر از کیسه پلاستیکی نیز می ‌ تواند سهم بسزایی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم گفت: با توجه به شرایط اقلیمی کشور و خشک ‌ سالی لازم است در حفظ و حراست از آب بیشتر بکوشیم.

ابراهیم مولوی به رویداد 2018 نیز اشاره کرد و گفت: این رویداد در تیر و آبان امسال برگزار می ‌ شود و ضروری است مردم در بهتر برگزار کردن این رویداد کمک کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: اهمیت مدیریت پسماند و تولید زباله با توجه به اقتصادی شدن شهرها نسبت به گذشته بیشتر شده و بی ‌ توجهی به پسماند باعث بروز آسیب به محیط زیست می ‌ شود.

کامران گردان با اشاره به اینکه شیرابه ‌ های زباله باعث آسیب به طبیعت و محیط زیست می ‌ شود بیان کرد: در سال ‌ های گذشته اقدامات خوبی در رابطه با پسماند صورت گرفته اما به دلیل همکاری کمتر مردم کاهش تولید و تفکیک زباله از مبدأ را نداشتیم.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی در رابطه با زباله گفت: متأسفانه شاهدیم در برخی مکان ‌ های شهری در ساعات غیر از 9 شب زباله را بیرون می ‌ گذارند که باعث آلودگی محیط می ‌ شود.

وی بیان کرد: در زمینه فرهنگ ‌ سازی می ‌ توانیم از ظرفیت سازمان ‌ های مردم ‌ نهاد و ائمه جماعات استفاده کنیم.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری همدان نیز با بیان اینکه سرانه تولید زباله هر شهروند در شهر همدان در روز 760 گرم است اظهار کرد: روزانه در شهر همدان 420 تن پسماند تولید می ‌ شود.

حسین سیبی بیان کرد: در سال جاری شهرداری 26 میلیارد تومان از اعتبارات را برای جمع آوری پسماند و پاک ‌ سازی معابر شهر اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان در نیمه دوم پارسال 70 هزار دانش ‌ آموز دوره ابتدایی و راهنمایی را آموزش ‌ های مرتبط با پسماند داده است گفت: آموزش ‌ ها در 230 مدرسه ارائه شده است.

سیبی با بیان اینکه برگزاری مسابقات و ارائه3 هزار اثر از دانش ‌ آموزان نیز در رابطه با فرهنگ ‌ سازی مدیریت پسماند انجام شده بیان کرد: 75 اثر برگزیده شده است.

سیبی اظهار کرد: 12 کانکس نیز در شهر برای تفکیک پسماند مستقر شده است.

وی با بیان اینکه در طرح استقبال از بهار در کانکس ‌ ها مسابقاتی برگزار و از تفکیک ‌ کنندگان 12 نفر انتخاب شدند گفت: در این کانکس ‌ ها در مقابل ارائه پسماند خشک تفکیک شده از سوی شهروندان بیش از 40 میلیون تومان مواد شوینده ارائه شد و این طرح همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه 17 دستگاه ماشین آلات سنگین به ناوگان حمل و نقل سازمان پسماند اضافه شده است بیان کرد: اعتبار این ماشین آلات 4 میلیارد تومان است.

سیبی گفت: یک ‌ هزار و 200 مخزن نیز خریداری شده که به زودی جایگزین مخازن زباله مستعمل خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از 75 نفر از برگزیدگان مسابقه بزرگ دانش ‌ آموزی در سال گذشته و برندگان جشنواره عیدانه ایستگاه ‌ های بازیافت سال جاری تقدیر و از ماشین ‌ آلات جدید این سازمان نیز رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار