معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران خبر داد:

تحلیل محتوای کتب درسی جدیدالتالیف با رویکرد پرورشی و فرهنگی

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از تحلیل محتوای کتب درسی جدیدالتالیف پایه های هفتم و یازدهم با رویکرد پرورشی و فرهنگی در سال 97-1396 خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۷۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد
تحلیل محتوای کتب درسی جدیدالتالیف با رویکرد پرورشی و فرهنگی

سید مجتبی هاشمی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان نهران گفت:ارزشیابی و تحلیل کتب درسی جدیدالتالیف در راستای عملیاتی شدن راهکار؛

مبنی بر حاکمیت رویکرد فرهنگی- تربیتی در تولید محتوا و تقویت شایستگی های پایه دانش آموزان،

و راهکار;

مبنی بر بازنگری و اصلاح برنامه های درسی مبتنی بر رویکرد فرهنگی- تربیتی و تقویت و توسعه جنبه های تربیتی و اخلاقی آنها به منظور فراهم آوردن زمینه پذیری دانش آموزان براساس فرهنگ اسلامی- ایرانی می باشد.

وی با بیان اینکه ارزشیابی و تحلیل کتب درسی جدیدالتالیف با رویکرد پرورشی و فرهنگی توسط گروه آموزشی درس پرورشی استان و نظارت اداره امورتربیتی انجام می شود تصریح کرد: شهرستان های تهران به عنوان یکی از استانهای مجری این فرایند و خراسان شمالی و گلستان به عنوان استانهای معین در نظر گرفته شده است که نظرات جمع بندی شده تا پایان اردیبهشت 97به دبیرخانه تحلیل محتوای کتب درسی واقع در استان فارس ارسال می گردد.

شایان ذکر است: هر کتاب درسی طبق دو معیار: 1- محتوا از منظر پرورشی و فرهنگی و 2- هنری و زیبایی شناختی مورد تحلیل قرار می گیرد. در سال تحصیلی 97-1396 تحلیل محتوای کتب تفکر و سبک زندگی پایه هفتم و تاریخ، فارسی، دین و زندگی پایه یازدهم به این سه استان اختصاص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار