کاهش ترافیک بلوار ارم با حذف مشاغل مزاحم و ایجاد پارکینگ

همدان (پانا) - در شورای ترافیک شهرستان همدان از حذف مشاغل مزاحم و ایجاد پارکینگ با اجرای طرح تفصیلی بلوار ارم خبر داده شد.

کد مطلب: ۸۱۷۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
کاهش ترافیک بلوار ارم با حذف مشاغل مزاحم و ایجاد پارکینگ

در شورای ترافیک که به منظور بررسی طرح تفصیلی بلوار ارم برگزار شد بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت ‌ های گردشگری تأکید شد.

معاون عمرانی فرماندار همدان با بیان اینکه دغدغه مدیریت شهرستان آن است که مسائل ترافیک در شهر تعیین تکلیف شود، گفت: شهرداری ورود خوبی به بحث ترافیک کرده و طرح ‌ های خوبی را ارائه داده است.

رضا زمانی با بیان اینکه طرح تفصیلی بلوار ارم اگر به طور کامل اجرا شود ما می ‌ توانیم به یک شاخص قدرتمند در جذب گردشگر تبدیل شویم، گفت: باید زیرساخت ‌ های آن فراهم شود.

زمانی با اشاره به اینکه پارکینگ نخستین دغدغه در این طرح محسوب می ‌ شود، گفت: باید در طرح ‌ ها به پیوست اجتماعی شهر دقت شود.

وی با بیان اینکه در طرح بلوار ارم هیچ لاینی حذف نشده است، بیان کرد: خط چهارم نیز اضافه شده است.

معاون عمرانی فرماندار همدان تصریح کرد: هتل مستقر در بلوار ارم پارکینگ ندارد که باید برای آن اقدام شود.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان نیز در این نشست با بیان اینکه در طرح بلوار ارم راه و شهرسازی دو قطعه زمین به منظور تأمین پارکینگ در اختیار این نهاد قرار داده است، گفت: بسیاری از شهرهای توسعه یافته دنیا شهر خود را به انسان ‌ محور تبدیل کرده ‌ اند که این امر سبب گردشگری شدن آن شهرها شده است.

امیر فتحیان ‌ نسب با تأکید بر استفاده و گسترش وسایل حمل و نقل عمومی بیان کرد: شهر انسان ‌ محور با خود گردشگر و رونق می ‌ آورد. وی تصریح کرد: رفع معضل بیکاری شهر در رونق گردشگری است.

وی از تأمین پارکینگ برای هزار خودرو در بلوار ارم خبر داد و اظهار کرد: در طرح بلوار ارم مشاغل مزاحم حذف خواهند شد. وی بیان کرد: در طرح بلوار ارم یک لاین به دوچرخه ‌ سواری و خودروهای امدادی و خدماتی تعلق گرفته است.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهردار همدان نیز در این نشست با بیان اینکه در پروژه بلوار ارم به انسان ‌ محور بودن توجه شده است، گفت: در بلوار ارم خواه ناخواه سرعت در ساعات اوج ترافیک پایین است.

موسی رسولی افزود: هرقدر کار شهرسازی انجام دهیم و یا تعداد لاین ‌ ها افزوده شود در این بلوار میزان ترافیک به دلیل کاربری خاص آن افزایش می ‌ یابد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز با بیان اینکه بلوار ارم یک معبر شریانی درجه دو است، گفت: باید به این نکته توجه کرد که آیا می ‌ خواهیم یک شهر انسان ‌ محور یا خودرو محور داشته باشیم.

احسان صباغی با اشاره به اینکه هرچقدر عرض معابر افزایش یابد باز توسط خودروها پر می ‌ شود، بیان کرد: طرح ارائه شده برای بلوار ارم خوب است و پارکینگ نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار