راهکارهای رییس دانشگاه فرهنگیان قم در حمایت از مصرف کالای ایرانی

قم (پانا) - رییس دانشگاه فرهنگیان استان قم راهکارهای ترویج شعار سال مقام معظم رهبری و حمایت و ترویج کالای ایرانی و نقش بسیج در این زمینه را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۱۷۸۹۵
لینک کوتاه کپی شد
راهکارهای رییس دانشگاه فرهنگیان قم در حمایت از مصرف کالای ایرانی

حجت الاسلام والمسلمین «محمدحسین زارعی رضایی» با اشاره به شعار سال 97 مبنی بر حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: تحقق شعار سال یک عزم ملی می خواهد، عزم ملی با شعار تحقق پیدا نخواهد کرد و به مرحله عملیاتی در نمی آید، بسیج باید از خودش شروع کند و سازمان بسیج نیروی محرکه ای باشد برای استفاده از کالای ایرانی و حامیان بسیج را به این منظور تشویق کند، بسیج باید در مصرف کالای ایرانی پیشتاز بوده و تلاش کند که لیستی از کالاهای ایرانی مورد نیاز دستگاه هایی مثل دانشگاه را ارائه دهد تا دانشگاه به جای مشابه خارجی، تهیه نماید.
وی افزود: موضوع دیگر اینست که اگر در مجموعه دانشگاه مشاهده شد کالای خارجی خریداری شده است، بسیج دانشجویی اعتراض منصفانه کند و به حوزه ریاست هم اطلاع دهد تا اقدام ضروری صورت پذیرد.
رییس دانشگاه فرهنگیان قم ادامه داد: ما در مجموعه دانشگاه به کارپردازها تاکید کرده ایم که اگر کالای خارجی خریداری نموده اید باید اثبات کنید که خیلی ضروری بوده و ضمنا مشابه داخلی آن در کشور وجود نداشته است در غیر این صورت سند آن ها تایید نخواهد شد.
وی افزود: بسیج باید از شرکت های تولید کننده کالای ایرانی برای بهبود و ارتقا کیفیت کالا مطالبه گری کند زیرا با وجود شعار سال مردم وقتی با عدم کیفیت مواجه میشوند از آن کالا خریداری نخواهند کرد.
زارعی رضایی تاکید کرد: وقتی تولید کنندگان، کالای با‌کیفیت به مردم عرضه کنند، در افکارعمومی مسئله اعتماد سازی شکل میگیرد و مردم از خرید اجناس داخلی و کیفیت آن نگرانی نخواهند داشت، ما باید در فرهنگ سازی و تربیت معلم به تدوین کتب و متون درسی اهتمام بورزیم و یک متن درسی فناورانه طراحی کنیم که فرهنگ حرکت به سمت تولید ملی را نهادینه کند و به تبع آن مصرف ملی پیگیری شود، تولید ملی و مصرف تولید ملی باید به عنوان یک ارزش در جامعه معرفی گردد.
وی خاطرنشان ساخت: استفاده از کالای ایرانی و تولید ملی نیازمند یک حرکت جهادی در آحاد ملت ایران است و ضرورت دارد در تمام کتب درسی موضوع کار ایرانی اشاره شود.
رییس دانشگاه فرهنگیان قم افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با کم کاری بعضی از مسئولین نا کارآمد جلوه داده خواهد شد وگرنه اصل نظام ما مقدس است و هیچ جای دنیا نظام به این خوبی وجود ندارد.
وی تاکید کرد: بسیج باید در تبلیغ و ترویج و معرفی کالاهای ایرانی همت کند و اگر بتوانیم در باب فرهنگ سازی در خریداری جهیزیه های ایرانی تلاش کنیم و خرید کالای ایرانی توسط بانوان را به صورت فرهنگ در بیاوریم، بسیار شایسته و مفید خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار