استاندارخوزستان:

شوراها از سیاسی کاری در امور خود بپرهیزند

اهواز (پانا) - استاندار خوزستان گفت: شوراهای شهر و روستا باید از سیاسی کاری در خدمات شهری دوری کرده و خدمت رسانی را در اولویت قرار دهند.

کد مطلب: ۸۱۷۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد
شوراها از سیاسی کاری در امور خود بپرهیزند

غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در آیین گردهمایی شوراهای اسلامی خوزستان که با حضورمدیرکل شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور در اهواز برگزار شد اظهار کرد: یکی از مهم ترین ارکان نظام، اداره امور محل شهر و روستا در سراسر کشور بوده که با انتخاب مردم می تواند کارایی بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: شورا یک نهاد جمعی و مردمی بر اساس حضور مردم در ارکان مختلف اجتماعی بنا شده و وجود آنها عامل بازدهی، نظارت هر چه بهتر و کنترل بر امور مردمی است.

استاندار خوزستان بیان کرد: شوراها با نظارت و برطرف کردن معضلات شهر و روستاها، تسهیل زندگی مردم در کارهای مربوط به شهرداری، حفظ محیط زیست، پرداختن به نیازهای فوری تر در عین پرداختن به امور زیربنایی و اولویت دادن به مناطق کم برخوردار را اعمال کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز گفت: اعتماد نهادی و اجتماعی، اساس داشتن سرمایه اجتماعی و توسعه بوده و شوراها به عنوان نهادهای مردمی می توانند وظیفه افزایش این اعتماد را برای پیشرفت جامعه بر عهده بگیرند.

علی حسین حسین زاده ادامه داد: شفافیت، نظارت و پاسخگو بودن شوراهای اسلامی شهر و روستا مهم ترین فاکتورها برای جلب اعتماد نهادی و اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی هستند.

وی تقویت وجهه مردم سالارانه نظام جمهوری اسلامی را مهم ترین دستاورد شکل گیری شوراها عنوان کرد و گفت: این نظام یک الگوی بی بدیل در جهان بوده که بر پایه مشارکت و حضور مردم، دین و دینداری پایه گذاری شد.

وی مشارکت و تمرکز زدایی را دیگر دستاوردهای نظام شورایی خواند و افزود: شوراها به عنوان یک حرکت اجتماعی نهادینه شده و نشان می دهد که در ایران کار جمعی پاسخ می دهد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: نیاز است نگاه آسیب شناختی به کارکرد ٢٠ ساله شوراها در کشور داشته باشیم تا با جلب اعتماد و سرمایه اجتماعی بیشتر، توسعه کشور را رقم بزنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار