دستگیری کلاهبردار هشت میلیارد ریالی با چک های بلامحل در نیشابور

نیشابور (پانا ) فرمانده انتظامی استان از دستگیری عاملان کلاهبرداری هشت میلیارد ریالی فرش های دست بافت با چک های بلامحل در شهرستان نیشابور خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۷۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری کلاهبردار هشت میلیارد ریالی با چک های بلامحل  در نیشابور

سردار"قادر کریمی" گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی یکی از سوی مالک یکی از فرش فروشی های شهر نیشابور مبنی بر کلاهبرداری افرادی شیاد با خرید هشت تخته فرش دست بافت ابریشمی و ارائه چک های بلامحل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: با شروع تحقیقات کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی نیشابور، مرجوعه قضائی دیگر از یکی از فرش فروشی ها دریافت و مشخص شد ، 2 مرد میانسال با ظاهری بسیار آراسته به مغازه مراجعه و پس از خرید تعداد 12 تخته فرش دست بافت ابریشمی و ارائه چک بلامحل متعلق به شخص دیگری ارائه و متواری شده اند.
سردار کریمی تصریح کرد: کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با استعلام از سامانه های پلیسی متوجه شدند در شهرهای کاشمر و سبزوار نیز کلاهبرداری هایی به این شیوه صورت گرفته که با توجه به حساسیت موضوع تحقیقات گسترده ای را برای دستگیری این افراد شیاد آغاز کردند.
وی عنوان کرد: تیم رسیدگی کننده پرونده با همکاری مالباخته ها و استفاده از شیوه های نوین پلیسی مخفیگاه متهمان را در شهرستان دیگری شناسایی و با دریافت نیابت قضائی آنان را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه در حال استراحت دستگیر کردند.
وی گفت: متهمان 55 ساله که دارای چندین فقره سابقه کلاهبرداری در پرونده شان به یدک می کشند تاکنون به هشت میلیارد ریال کلاهبرداری با خرید 20 تخته فرش دست بافت ابریشمی و ارائه چک های بلامحل اعتراف کردند.
سردار کریمی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی خاطر نشان کرد: توجه داشته باشید که افراد کلاهبردار با معمولا با ظاهری آراسته و با چرب زبانی طعمه های خود را شناسایی می کنند لذا شهروندان می توانند با هوشیاری در برابر پیشنهادهای وسوسه انگیز مالی، زمینه جرم را از شیادان سلب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار