نقش مداحان در جذب جوانان به فرهنگ اسلامی کلیدی است

شهردار قم نقش و شیوه مداحان را در جامعه مهم دانست و گفت: نقش معنوی مداحان با توجه به وظیفه خطیر جذب مخاطبان جوان بسیار تاثیرگذار و کلیدی است.

پانا (قم)-دکتر سقائیان‌نژاد در دیدار اعضای کانون مداحان و شعرای استان قم، با بیان اینکه قم جایگاه بسیار رفیعی در جهان اسلام دارد، اظهار کرد: از منظر شهری شاید باشند شهرهای بسیاری که از قم جایگاه بالاتری هستند اما روح و فطرت ذاتی و الهی است که ظرفیتی ویژه به قم بخشیده است.

کد مطلب: ۸۱۷۸۴۲
لینک کوتاه کپی شد
نقش مداحان در جذب جوانان به فرهنگ اسلامی کلیدی است

سقائیان‌نژاد قم با تاکید بر اینکه مداحی علم، فن و هنر است، افزود: اگر مداح علم لازم به سیره اهل بیت(ع) را نداشته باشد نمی‌تواند کار خود را درست انجام دهد؛ یک مداح اگر فن بیان مباحث را به درستی نداشته باشد موفق نیست و اگر مداح هنر لازم را در ادای سیره و مخاطب‌شناسی را نداشته باشد موفق نخواهد بود.
وی هدف در مداحی را عالی و متعالی دانست و تصریح کرد: چشم تمام کشور به قم است و مداحان باید این جایگاه را در کارهای خود مد نظر قرار دهند.
شهردار قم اظهار کرد: اگر مداح از روح بلندی برخوردار نباشد نمی‌تواند مخاطب خود را تحت تاثیر قرار دهد.
سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها وضعیت مناسبی در کشور ندارند، خاطرنشان کرد: روز به روز از نظر بودجه‌ای با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم؛ اعظم بودجه شهرداری‌ها وابسته به تراکم و تراکم وابسته به ساخت و ساز است و به همین نسبت کار ساخت و ساز که تعطیل می‌شود بحث منابع مالی شهرداری نیز به مشکل می‌خورد.
وی با تاکید بر اینکه روزانه بیش از 700 تن زباله از سطح شهر جمع‌آوری شده و 22 میلیون مترمربع فضای شهری نظافت می‌شود، اظهار کرد: همچنین شهرداری روزانه درگیر اقدامات مختلف در حوزه فضای سبز، حمل و نقل، خدمات شهری و... است و به نوعی شهرداری با تمام شئونات زندگی مردم درگیر است.
شهردار قم با بیان اینکه تاکنون شهرداری تنها 10 درصد رقم عوارض نوسازی را از شهروندان دریافت کرده است، گفت: در هر حال شهرداری در این شرایط که شهروندان درگیر مشکلات اقتصادی هستند نمی‌تواند فشار زیادی به مردم وارد کند و به اجبار مسیر تامین منابع مالی تغییر می‌کند.

/محمد عرفان هادی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار