60 هزار نوآموز سیستان و بلوچستان سنجش می شوند

زاهدان(پانا)- رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: 60 هزار نوآموز در بدو ورود به مدارس استان در 34 پایگاه سلامت مورد سنجش قرار می گیرند.

کد مطلب: ۸۱۷۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
60 هزار نوآموز سیستان و بلوچستان سنجش می شوند

به گزارش ایرنا، مریم حجتی نسب اظهار داشت: اجرای طرح سنجش سلامت کودکان در بدو ورود به دبستان از نیمه دوم خرداد ماه در سیستان و بلوچستان آغاز می شود و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.
وی شناسایی تفاوت های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در بدو ورود به مدرسه ذکر کرد.
وی افزود: این اداره کل علاوه بر سنجش نوآموزان که وارد مقطع تحصیلی اول می شوند سنجش هشت تا 10 هزار کودکی که در سال تحصیلی 97-98 قصد ورود به مقطع پیش دبستانی را دارند نیز در دستور کار دارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 58 هزار و 144 نوآموز در بدو ورود به دبستان های استان سال گذشته زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.
به گزارش ایرنا استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با 19 شهرستان افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت دارد.
هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز در 6 هزار و 300 مدرسه سیستان و بلوچستان تحصیل می کنند و 36 هزار و 700 فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار