افتتاح اولین کلینیک تخصصی مدیریت خشم درآموزش و پرورش کشور

مشهد( پانا) - برای اولین بار درکشور و در وزارت آموزش و پرورش، کلینیک تخصصی مدیریت خشم ، با حضور مدیر کل اداره ورزش و جوانان خراسان رضوی، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و رئیس اداره سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مرکز مشاوره آموزش و پرورش ناحیه پنج افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۱۷۸۱۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح اولین کلینیک تخصصی مدیریت خشم درآموزش و پرورش کشور

در این مراسم غلامرضا بهراد مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته معلم با اشاره به نقش مدرسه در اجتماعی شدن دانش آموزان گفت: مدرسه از اولین مکان هایی است که دانش آموزان با ورود به آنجا، اجتماعی شدن را از طریق احترام به دیگران و پذیرفتن آنها می آموزند و مدرسه باید بتواند چنین کارکردی داشته باشد و چنین زمینه ای را فراهم نماید تا در برابر نسل آینده وظیفه خود را بدرستی انجام داده باشد.
بهراد در ادامه افزود: اگر مدرسه به هر دلیلی نتواند این وظیفه را انجام دهد موجبات پرخاشگری و خشونت را در دانش آموزان فراهم می نماید.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج اظهار داشت: برای بروز خشم در دانش آموزان دلایل مختلفی وجود دارد و یکی از این دلایل خود خانواده می تواند باشد. و معمولا دانش آموزان پرخاشگری و خشم را در خانه و از مشاجراتی که بین والدین اتفاق می افتد فرا می گیرند.یکی دیگر از این عوامل، عدم تخلیه انرژی دانش آموزان از راه های درست و منطقی است که این عامل به مرور زمان در بین دانش آموزان تولید خشم می کند. و اگر بخواهیم دانش آموزانمان به سمت پرخاشگری و خشم نروند باید مجتمع های ورزشی و تفریحی که شور و نشاط را در بین دانش آموزان ایجاد می نمایند را گسترش دهیم.
بهراد در ادامه مراسم، افتتاح این کلینیک در سطح کشور را طرحی نو و بدیع دانست و عنوان نمود: این کلینیک مکانی برای درمان دانش آموزانی است که بدلایل مختلف پرخاشگر و خشن بار آمده اند و امید است که با تحت درمان قرار گرفتن در این کلینیک بتوانند بر این مشکل روانی فائق آمده و با درمان و کنترل خشم، سلامت روانی خود را بدست آورند.
علیرضا مالک اشرفی معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره کل در این مراسم اظهار داشت: بیشتر مشکلات ما در خانواده هایی ایجاد می شود که می خواهند بچه ها را تونلی بار بیاورند بدون ارتباط با فضای بیرونی جامعه و به مجرد اینکه روزنه ای از این تونل به فضای بیرون باز شود، مشکلات تازه شروع می شود و دانش آموزی که در چنین فضایی رشد نماید توانایی برقراری ارتباطات موثر را ندارد زیرا درک اجتماعی را تجربه نکرده است.
مالک اشرفی دلیل بروز خشم در دانش آموزان را نداشتن عزت نفس در آنها دانست و گفت: عزت نفس یکی از عواملی است که در شکل گیری هویت موفق موثر است. وی دادن مسئولیت به دانش آموزان در خانه و مدرسه را یکی از راههایی دانست که می تواند عزت نفس را در دانش آموزان بالا ببرد.
درادامه معاونت پرورشی اداره کل افزود: برخی از افراد به بهانه کنترل نشاط دانش آموزان آنها را مغموم بار آورده اند در صورتی که در آموزه های دینی مانعی برای ابراز شادی های مباح وجود ندارد ولی برخی با تفسیر نادرست از دین این نشاط را از بین می برند و اگر دانش آموز نتواند نشاط را تجربه کند به سراغ خشم می رود.
مراسم با بازدید معاون پرورشی و تربیت بدنی استان خراسان رضوی از قسمت‌های مختلف این مرکز پایان یافت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار